LAVA

es Lava

en Lava

DESCRIPCIÓ

És una roca ígnia que arriba a la superfície de la terra en forma de magma. Aquest típus de roques poden ser extrusives (és refreden a la superfície) o intrusives (és refreden a l’interior de la terra). La lava expulsada i solidificada rep el nom roca volcànica.

La Lava té una temperatura entre 7000C i 10000C. A mesura que aquest magma recorre la
superfície va perdent temperatura i se solidifica.
Les roques ígnies es poden classificar en tres típus químics: Lava, Cèlsica, Lava
intermèdia, lava màfica. La primera d’elles és molt viscosa, té molt de silici. La Lava
intermèdia és més rica en magnesi i ferro i és més viscosa. La Màfica, és la menys
viscosa.

OBSERVACIÓ AMB LUPA

És pot observar clarament els forats repartits per tota la roca, n’hi han molt i de mida molt variada. No te cap
element brillant, només és un efecte de la foto.

img_20170120_105105875-000

ÚS

S’utilitza per a la construcció, la decoració i fins i tot per
a la relaxació. És poden fer escultures revestiments
d’edificis decoració de vivendes, jardins (evita l’humitat
de la terra gràcies a la seva porositat).

LLOC D’ORIGEN

La zona volcànica de la península més important està a la comarca de la Garrotxa.
Conté uns 40 volcans, integrats en un parc natural. La població distribuïda en 11
municipis. El sòl i el clima proporciona vegetació d’alzinars i fagedes en el seu paisatge.

MAPA
captura

PROCEDÈNCIA

Prové de l’Escola Dovella i està catalogat per l’escola Superior d’Agricultura. La directora ha trobat les pedres en unes caixes que estaven en el magatzem de l’aula de tecnologia.

BIBLIOGRFAFIA

CHRIS PELLANT, Rocas y minerales, Ediciones Omega, Barcelona, 2015