GRANIT

es Granito

en Granite

DESCRIPCIÓ

El granit és una roca i plutònica magmàtica de textura glandul·losa i cristal·lina. D’entre alguns dels components d’aquesta roca es troben el quars, el feldspat i la mica. És de color grisenc i és molt abundant .Actualment es coneixen granits de 500 colors diferents.

Aquest mineral és el resultat del refredament lent de grans masses de magma. La composició química del granit és: 74,5% de sílice, 14% d’alúmina, 9,5% d’òxids de sodi i de potassi (Na2O, K2O) i 2% d’altres òxids (Fe, Mn, Mg, Ca). També se sap que és un una roca àcida i densa (densitat mitjana: 2,7 g/cm cúbics o 2 700 kg/m cúbics). L’antiguitat d’aquesta pedra es remonta des de fa milions d’anys,es a dir,és molt antiga.

ÚS

El granit té molt bones qualitats de construcció i per aquest motiu s’utilitza àmpliament com a material de construcció. Aquesta roca s’obté directament de la naturalesa. S’acumula en grans quantitats i seguidament es poleix mitjançant unes màquines per ser directament transportada a les fàbriques. Aquest material s’emplea sobretot en monuments i com a recobriment d’edificis públics i centres comercials (és considerat un material molt resistent)

LLOC D’ORIGEN

El lloc d’origen i ús d’aquesta roca es va originar a la cultura de l’antic Egipte. Els egipcis utilitzaven aquest mineral per fer importants i imponents monuments com la piràmide de Menkaure (també va ser construïda amb pedra calcaria) Era utilitzada degut a la seva duresa i uniformitat, tot i que era un material difícil de treballar artísticament, i es per això antigament el seu us sempre ha estat mes limitat que el marbre.

Això incordiava bastant als egipcis,ja que era un material bonic i imponent,però no es podia utilitzar per fer detalls minuciosos, sinò que s’utilitzava per fer edificacions grans i de poca complexitat.

Podríem dir que actualment es el cas contrari, ja que gracies a la sofisticació de la industria el granit s’utilitza  moltíssim per que es considera una de les pedres mes resistents que hi ha.

mapa_del_antiguo_egipto
PROCEDÈNCIA

Les roques son de l’escola Dovella (al carrer Mallorca) i un professor en pràctiques ens va deixar escollir les roques que actualment tenim. Les roques les vam trobar al laboratori de Ciències (les vam posar allà per ser posteriorment analitzades) Creiem que procedeixen de la col·lecció de l’Escola Superior d’Agricultura, l’Escola Superior d’Agricultura ha proporcionat les pedres a l’Escola Dovella i la Dovella ens les ha cedit en donació  a nosaltres, l’Institut)

Mark Bezzelt