Mates aplicades: el perfil de les dones, mares i treballadores que ens envolten (feina de 2n d’ESO)

CapturaDes de matemàtiques i a 2nA d’ESO hem estat fent un estudi estadístic. Hem recollit dades, les hem ordenat i després analitzat a partir de taules i gràfics per tal de treure’n conclusions.

Us heu preguntat mai quin és el perfil de les dones, mares i treballadores que ens envolten?

Aquí teniu la resposta, a partir d’una mostra de 91 dones enquestades. Són dones properes als nois i noies, mares, àvies, tietes, cosines, veïnes…

Vegeu les dades recollides, ordenades i processades per Arnau i Hugo, de 2n d’ESO:

Arnau-Gràfics perfil de les dones

Hugo-Gràfics perfils de les dones

El treball col·laboratiu ens ha permés reflexionar en petit i gran grup sobre els resultats obtinguts.

Voleu saber cinc cèntims? La dona típus seria la d’una edat entre 40-50 anys, amb dos fills i que li agrada viatjar, llegir i escoltar música. Té estudis universitaris i dedica entre 6 i 8 hores al treball fóra de casa i entre 2 i 4 hores a les tasques domèstiques. El seu sou mitjà és d’uns 1600€/mes.

I què en podem deduir d’això? Per què ha sortit així? Els i les alumnes de 2n d’ESO han dit la seva i hem recollit aquestes idees:
-Les dones d’ara allarguen més els seus estudis i per tant decideixen tenir fills quan han acabat la seva formació i tenen una certa estabilitat econòmica i emocional.
-Les dones viatgen més perquè hi ha força oferta i a preus molt competitius per una economía sanejada com la seva .
-També llegeixen i escolten música perquè ho poden fer en diferents formats i de forma gratuïta.
-La jornada laboral de 8 hores fa que el treball a casa sigui compartit amb la resta de membres de la família.
-Tenir estudis universitaris afavoreix les oportunitats de treball i que aquestes siguin prou bones.
-No tenen gaire fills/es perquè avui en dia es tenen més coneixements sobre mètodes anticonceptius. Decideixen quan i amb qui sense tenir pressió social o familiar.
-A casa hi ha també molts aparells que treuen feina(robots, rentadores…) i per tant la dona pot dedicar-se al que realment li agrada.
-Si té un bon treball fóra això fa que el seu sou millori i pugui invertir a tots nivells pel que fa a la casa o a la seva propia persona. Es preocupa més del seu aspecte, i sembla més jove.
-La dona que ens envolta es preocupa per millorar la seva formació i per aconseguir tenir més èxit en el món laboral.