Comença a emetre IJMZafra Ràdio Podcast

Inaugurem les emissions de la ràdio podcast de l’institut Juan Manuel Zafra, al gener de 2016

emissora

Les primeres emissions provenen de la feina de l’alumnat de Projectes de 1r ESO del curs 2016 2017, que ha treballat i estudiat l’ús de diferents recursos digitals per a l’aprenentatge i la comunicació.

Dins del projecte “Estudiar amb recursos digitals” s’ha pogut aprendre a fer comunicació d’estil periodístic escrita, i també audiovisual. I més concretament, s’ha estudiat el concepte de ràdio podcast.

A la Viquipèdia en català, el dia 30/01/2017 es pot llegir el següent:

“El terme podcàsting deriva de les expressions anglosaxones ‘Play-On-Demand’ (POD), que vol dir ‘reprodueix en demanda’ i ‘broadcasting’, que vol dir radiodifusió i webcasting. … És a dir, el podcàsting permet l’enregistrament de ràdio per Internet o programes d’àudio d’Internet similars. Aquests enregistraments es poden descarregar a un reproductor portàtil (com per exemple un iPod) per poder escoltar l’enregistrament a qualsevol lloc o bé directament des de l’ordinador. … Val a dir que a Catalunya, la primera iniciativa relacionada amb el podcàsting es va realitzar per un particular, en Pau Oliva”

Us invitem a escoltar els episodis emesos i a seguir els que s’emetran d’ara endavant. I invitem a tota la comunitat educativa a publicar allò que consideri rellevant i bo per l’institut, mitjançant aquesta emissora.

Trobareu l’accés a l’emissora mitjançant el menú general (botó a la part superior dreta de la web), dins l’apartat Blogs i incorporat a “Zafra News”

Gràcies per la vostra atenció.