Cinema en curs i sortida al CCCB

Per Ona Arnau, 2n ESO

Aquest curs 2018-2019 alguns dels alumnes de 2n ESO hem començat “Les experiències de cinema en curs” i tot i que només portem un mes i mig ja hem fet diverses sortides i activitats didàctiques a classe.

L’activitat de “Cinema en curs”, forma part de l’assignatura de projectes per tant, els alumnes, no ens perdem cap classe dintre de l’horari escolar independentment de les sortides que fem durant tot el curs. Actualment aquest projecte s’adreça als alumnes de 2n d’ESO.

A començament de curs, ens van donar l’oportunitat de formar part d’ella i es va fer una tria entre tots els que hi volien participar, finalment, es va crear una grup (un desdoblament) d’uns 24 alumnes, repartits entre les 4 línies.

Ja fa una setmana que vam fer la nostra primera sortida, en concret al CCCB, el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, on vam fer un taller de fotografia.

Quan vam arribar, eren les 9:30h aproximadament i llavors vam esmorzar. A l’acabar vam entrar al centre i vam conèixer als monitors i experts que ens acompanyarien durant tot el dia. Amb ells, vam fer diverses activitats com, per exemple, analitzar fotografies que anaven passant en una pantalla digital, agrupar- les segons l’estil, abstracte, poètic o fora de camp junt amb espais buits. Al finalitzar vam fer quatre grups i ens vam distribuir per tot el barri del Raval per fer fotografies sobre un dels quatre estils anteriors, tot i que no teniem cap norma, sí que havíem de complir uns requisits segons l’estil. Després d’haver fet totes les fotografies necessàries vam tornar al centre a fer un foto llibre amb les fotografies i amb retalls de poemes i fragments que ens havien agradat.

Sobre a les 14:00h vam tornar a l’institut però al Clot vam arribar sobre les 14:30h l’hora de marxar. Cadascú va marxar a casa seva i el dia ja s’havia acabat.

Va ser una experiència molt “xula” ja que era la primera sortida amb cinema en curs i vam poder aprendre molt sobre la fotografia.