LIMONITA

es Limonita
en Limonite

DESCRIPCIÓ

Es tracta de una barreja que pot contenir tant minerals òxids com minerals hidròxids.
Es tracta d’un material molt comú a les zones d’oxidació de dipòsits amb contingut de ferro, que es produeix per la descomposició de molts minerals de ferro, en particular pirita, amb aigua que reté en quantitats variables
La composició química es FeO(OH) · nH2O;

OBSERVACIÓ AMB LUPA
ÚS

Fa molt de temps s’extreia el tint groc d’aquest mineral. A més és una important mena del ferro, extreta en les mines. S’utilitza també per obtenir ferro i per formar part d’adobs i fertilitzants.

LLOC D’ORIGEN

La roca va ser trobada a Prussia
Prussia fou el més important dels antics estats alemanys, situat al nord de l’antiga Alemanya unificada. La superfície total arribà a ser de 292.800 km durant el II Reich alemany (1871-1918). La Prússia originària s’originà a les ribes del mar Bàltics als actuals estats de Lituània, Polònia i Rússia, i visqué al llarg de la seva existència una important voràgine expansionista cap a l’Alemanya renana, a l’oest.

MAPA

diapositiva3

PROCEDENCIA

Aquesta peça procedeix de la col·lecció heretada de l’escola Dovella on hi va arribar des de l’escola Superior d’Agricultura.

REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES

Llibre 1:
Autor:Laura Palacios Péres.
Titol:Minerals i Roques.
Editorial:Pòrtic Natura.
Any:2003.

Llibre 2:
Autor:Walter Schumann.
Titul:Manuel Para Coleccionistas De Rocas y Minerales.
Editorial:Editorial Omega S.A.
Any:1997.

Fitxa creada per: Yeray Leyton, Yosmer Hernandez, Jhonatan Guerrero.