BOMBA VOLCÁNICA

NOM

es Bomba Volcánica                                     bombavolcanica_bona_2b8-1

en Volcanic Bomb

ca Bomba Volcànica

És Una roca magmàtica Que su origen és de tipo Volcànic de Fraga especificament OloT

Es formen Quan un volcà expulsa fragments viscosos de lava durant una erupció. Les bombes volcàniques quede ser llançades a quilòmetres de distància de la caldera del volcà. Durant el vol, les més fluides Solen adquirir formes aerodinàmiques (trenes o fusos), en la vegada que es refreden en major o menor gran

ca ..roca  Volcànica s’utilitza per fer decoració i hi ha una classe de roca volcànica que es diu pedra posa i serveix per treure la pell morta.

captura-de-pantalla-1702
El país de origen de la roca es España i la seva localitat de origen es Garrotga.

Els nuclis de població concentrada són molt poc importants. El 1986 el 9,4% de la població activa treballava en el sector primari, el 59,4% en el sector secundari i el 31,2% restant en el terciari. La superfície conreada ha anat disminuint. Així i tot, és la primera comarca productora de blat de moro de secà de Catalunya.

La zona volcànica de la Garrotxa és a la Serralada Transversal, on hi ha una quarantena de cons volcànics, en bon estat de conservació i amb importants corrents de lava basàltica.

El focus principal és al pla d’Olot i als seus vessants (el camp de lava ocupa una gran part del pla, uns 25 km²), on la lava va afluir seguint la vall del Fluvià i va arribar fins a Sant Jaume de Llierca.

PROCEDÈNCIA

Procedeix de l’escola superior de agricultura que esta a Barcelona , Ha arribat  al institut a traves de la escola Dovella que ho va donar com donació a l’escola en el any y despres va estar molt temps en el Befan de l’escola que fa poc la directora del zafra ens  proposa fer un museu de rocas .

La información es de una pagina web llamada el científico loco y  también de  otras que me dijo Alex y Gianni.

Milena Delgado M  2 eso B