Lliga de Debat 2019

Entre el 3 i el 5 de febrer d’enguany, el nostre equip de debat, composat per alumnes de primer de Batxillerat, va participar a la Lliga de Debat de Secundària a l’aula magna de la Universitat de Barcelona organitzat per La Xarca Vives d’Universitats.

El tema d’aquesta edició era La tecnologia augmenta la felicitat?.

Els debats acadèmics són una activitat molt enriquidora, i una aposta decidida per part del centre. Els alumnes han de fer recerca multidisciplinar de qualitat sobre tot l’entorn del tema proposat (valors, legalitat, ciència, sociologia…), han d’estructurar les idees, treballar en equip i destil·lar l’essencial tot fent especial atenció en la forma de comunicar els arguments. Com que s’ha de defensar les posicions “a favor” i “en contra” en diversos debats, els alumnes també desenvolupen l’esperit crític i la capacitat d’empatia, perquè han d’examinar l’anvers i el revers de les seves idees. A més, aquesta activitat els fa menys vulnerables a les manipulacions ideològiques, ja que aprenen a destriar els arguments de pes de les anomenades “fal·làcies” dialèctiques.

Aquest curs hem fet un pas més enllà i hem creat una lliga interna amb tres equips de batxillerat, cosa que ens permet eixamplar l’impacte d’aquesta activitat a una major part de l’alumnat, ja sigui com a participant, espectador, col·laborador, jutge…

En les tres edicions anteriors, hem sigut capaços d’arribar a semifinals en dues ocasions, i continuem acumulant experiència amb l’ambició d’anar més enllà.

Frisem per conèixer el tema de la propera edició!