Experiències 2018

Al setembre del 2018 sis alumnes de cicles formatius van anar a fer pràctiques a Pàdua, Itàlia: l’Adrià va estar al Progetto Giovanni; l’Erika, la Macarena i la Laura a la Fundazione Irpea; la Mar a La Bottega dei Ragazzi; la Salomé a l’Associazione culturale Fantalica. I dues alumnes van fer-tes a Dublín, Irlanda: Aitana al Parkside Childcare Dublin; Mariona a Silveracle Montessori and Childcare.

Aquesta és l’experiència de la Mariona:

La meva aventura en Erasmus va ser una de les millors de la meva vida. Vaig estar a Irlanda, a un barri del sud de Dublín. Hi vaig anar amb una altra companya de TEI que no coneixia, ja que estava a l’altra classe. Les dues vam anar a casa d’una senyora que vivia sola. La dona ens va aportar totes les necessitats, com els esmorzars i els sopars, ens rentava la roba i ens deixava fer el que volguéssim sempre i quan l’aviséssim d’on anàvem i quan tornàvem. Dublín és meravellós, vaig fer moltes excursions per visitar llocs fantàstics, amb una història darrera. També vaig fer dos viatges, a Londres i a Escòcia. És a dir, vaig adquirir diverses maneres de veure la cultura, els paisatges, la gastronomia, etc.

L’escola que em va tocar es diu Silveracre Montessori; em va ensenyar uns valors molt importants i a ser una petita família. Estic molt agraïda de poder haver fet les pràctiques allà, ja que cadascuna de les persones que hi treballaven així com els infants em van atorgar un petit trosset del seu cor. Les famílies són molt agraïdes amb el treball que realitzes amb els seus fills, i no només això, sinó que t’aporten amor. Vaig tenir la sort de poder tornar a l’escola durant tres mesos a l’estiu per treballar. Tornava a un lloc al qual em vaig sentir estimada, valorada i acompanyada. En cap moment em vaig sentir inferior, ja que demostraven molta empatia amb el fet de no saber comunicar-me del tot bé amb ells. No obstant vaig aprendre molt d’anglès, ja que la meva professora de la classe em corregia molt quan deia alguna cosa malament o l’anotava de manera diversa a la que realment és, i gràcies això vaig tornar amb molt bon nivell d’anglès. La meva companya i jo fèiem classes d’anglès els divendres amb la Lisa, que és l’encarregada de gestionar els Erasmus a Irlanda; ens va ajudar molt en la nostra estada, en cada problema que teníem ella estava allà per ajudar-nos en tot moment. Em sento molt afortunada d’haver viscut aquesta aventura, la tornaria a repetir any rere any, ja que en molts pocs llocs laborals et pots sentir còmoda i en família, i jo vaig tenir la sort de poder-me sentir així. A partir de llavors tinc la meta de poder tornar-hi, per quedar-me a viure allà, ja que aquell país, la seva gent, els carrers, el sol, em van omplir de vida, em van ensenyar a estimar, a voler arribar al meu objectiu, que avui dia estic construint poc a poc.

Recomano al 100% aquesta vivència, ja que aprens molt a nivell personal i a nivell social, aprens a viure, descobreixes per tu mateixa què és el que vols per tu pel dia de demà. A vegades fa por fer un salt tan gran i trencar amb la teva rutina, però si no t’arrisques no guanyaràs pas. I jo vaig guanyar una família, una germana i ser qui sóc avui dia.

Algunes fotografies: