Visitem l’exposició Velázquez i la pintura barroca al CaixaForum

El passat mes de febrer, un grup d’amants de l’art del Bosc va visitar la mostra sobre Velázquez i la pintura barroca organitzada al CaixaForum.
La mostra, integrada majoritàriament per obres del Museu del Prado i autors de la talla de: Velázquez, Rubens o Ribera, va estar articulada al voltant de set obres representatives de Velázquez, establint un paral•lelisme amb l’obra dels seus contemporanis. La situació privilegiada que va viure Velázquez, des dels seus començaments en la seva Sevilla natal com a aprenent de Pacheco, fins al seu trasllat a la cort espanyola, li va permetre estar en contacte amb les col•leccions reials i els principals autors del seu temps, fet aquest que va ser determinant en la seva evolució artística.
La crida per assistir a aquesta mostra històrica, es va fer des de l’assignatura Història de l’Art, i va ser atesa per alumnes de l’assignatura, tant d’aquest any com del curs anterior, arribats aquests des de la XXV Olimpíada, l’Escola Massana i l’institut Ernest Lluch. La sortida, que es va fer en horari extraescolar, va ser particularment entranyable, reunint fins i tot fora del centre, a alumnes presents i passats, la professora de la matèria, Mercedes González i en Toni, conserge del centre. Una ocasió, sens dubte inoblidable, que enforteix el vincle d’amor cap a l’art i els bons records compartits.