Història

L’Institut Bosc de Montjuïc és un centre públic de titularitat municipal depenent del Consorci d’Educació de Barcelona que va iniciar el seu camí el curs 1996-1997. En aquest curs acadèmic s’obren dues línies de 1r i 3r de la ESO, que recullen els alumnes de 6è i 8è d’EGB, respectivament. Al curs següent, es completa tota l’etapa de la ESO, segons estipulava la llei d’educació vigent en aquell moment (LOGSE).

El seu naixement va ser provocat pel tancament de la ESO a l’IESM Lluïsa Cura i a l’IESM Narcís Monturiol i dels quals provenien la majoria del professorat, que ja havien tingut l’oportunitat de treballar en ESO.

Les instal•lacions corresponien al CEIP Bosc de Montjuïc, que donada aquesta reestructuració realitzada per l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB), va passar de dues línies a una. La Secció passar a ocupar aquestes dependències lliures i amés a més es fa necessari construir de noves per cobrir les exigències acadèmiques de la nova llei.

El repte era engrescador i no absent de les dificultats que comporta la creació d’un nou centre escolar, però que van ser superades amb èxit, esforç i treball. Va començar la seva activitat el curs 1996-1997 com a secció de l’Institut Lluïsa Cura impartint ensenyament a alumnat de 1r i 3r d’ESO. El centre es va ubicar al recinte que ocupava l’Escola Bosc de Montjuïc, amb qui comparteix instal·lacions. L’Escola de Bosc va ser una institució pedagògica nascuda a iniciativa de l’Ajuntament de Barcelona dins la renovació pedagògica promoguda per la Mancomunitat. L’Escola del Bosc estava ubicada a l’antiga torre Laribal, al Parc de Montjuïc i va ser inaugurada el 8 de maig de 1914.