Reconeixement pràctica educativa de referència

El projecte Les dones de l’Art, ha obtingut el reconeixement oficial per part del Departament d’Educació com a Pràctica educativa de referencia d’Innovació pedagògica.

Les dones de l’art és un projecte de coeducació creat per Mercedes González, autora i professora d’Educació Visual i Plàstica, i ha estat implementat per l’alumnat de l’Institut Bosc de Montjuïc des del curs acadèmic 2019-20 fins l’actualitat. Està constituït per diferents blocs temàtics per abordar de manera més directa la presència històrica de les dones al mon de l’art, ja sigui com creadores, objectes de representació o muses. Les experiències educatives implementades per l’alumnat han analitzar obres d’art fetes per dones i s’han inspirat en elles per fer-ne noves creacions, han descobert la violència de gènere reinterpretant obres històriques, han reflexionat en la representació de la dona personificant estereotips, i ha fet de mediadors culturals donant a conèixer les dones artistes a la comunitat educativa, entre d’altres.

El projecte treballa la coeducació a través de la Història de l’art, fent us del potencial transformador de l’art, creant materials i coneixements que actualitzen els actuals incloent les gestes i presència de les dones en el nostre passat històric. Les dones ha estat dissenyat per poder ser implementat transversalment des de qualsevol curs d’Educació Visual i Plàstica i és extensible a altres matèries. Treballa tècniques gràfic-plàstiques i d’edició digital.

Les dones de l’Art ha situat a l’Institut Bosc de Montjuïc en el mapa d’Innovació pedagògica de Catalunya, serà replicat en altres instituts i serà font d’inspiració per altres professionals. És, sens dubte, una bona noticia per tota la comunitat que fem i ens estimem El Bosc.

A continuació trobareu algunes evidències del projecte. També us deixem un parell d’enllaços que poden ser del vostre d’interès:

1. Carmen

Una gran noticia i orgull. Gràcies Mercedes per la proposta i l’èxit del projecte. I poder arribar a que l’alumnat pugui plasmar la idea. Endavant!