La ciència contra el crim

Un curs més ens ha acompanyat Laureano Jiménez en una xerrada molt interessant que tenia per objectiu desvelar aquells aspectes científics que han permés esclarir crims de tot tipus.
Partint de la exposició d’una sèrie de casos històrics, la lògica dels alumnes es posava en marxa per ajudar a resoldre el misteri; tot i que, de tant en tant rebien pistes per a que la maquinària deductiva no s’aturés.
Algunes pistes venien en forma de propietats físiques o químiques que presenten les substàncies, com ara la toxicitat de l’arsènic o la resistència de la porcelana a altes temperatures.
En altres ocasions es presentaven els principis en què es basen certs instruments de mesura, com ara l’alcoholímetre, a partir dels qual els alumnes podien relacionar conceptes que havien aprés en diferents matèries.
Excepcionalment, es destacava algun artilugi al qual se li conferia un ús més sinistre per a que passés desapercebut.
En definitiva, una ocasió més per a que els nostres alumnes comprovaren l’impacte del mètode científic en les més variades professions.
Han col·laborat en la redacció d’aquest article: Anna, Iris, Gino, David Pedro, Dayanna, Javiera, Alejandro, Alicia i Eva.