Tertúlia Jove a Vilassar Ràdio amb l’alumnat de 4t d’ESO

Ja fa uns anys que amb l’alumnat de 4t d’ESO participem a l’espai radiofònic de la Tertúlia Jove de Vilassar Ràdio. Durant el curs anem als estudis de la ràdio, situats al carrer de Sant Pau de Vilassar de Mar, una vintena de vegades.

En una tertúlia dirigida, produïda i moderada pel Jaume Cabot, locutor i director de Vilassar Ràdio des de fa gairebé 25 anys, quatre alumnes de 4t d’ESO parlen, debaten i s’expressen sobre temes que bé poden ser d’actualitat o bé d’interès de les noies i els nois.

Una gran varietat de temes entre els quals trobem exemples com:

• L’inici del curs escolar
  • I després de l’ESO, què?
  • Els diferents estils musicals
  • La salut mental
  • Els estereotips de gènere
  • La violència masclista
  • L’alcohol i les drogues i sortir de festa
  • Castanyada vs Halloween
  • Videojocs i jocs on-line
  • Xarxes socials i influencers
  • La guerra d’Ucraïna
  • El carril bici de Vilassar de Mar

Aquesta és una activitat molt esperada pels nois i les noies de quart d’ESO. Una mica de vergonya durant els dos primers minuts i demanant que s’allargui quan s’acaba. Sempre resulta una experiència molt atractiva per a les persones participants. Totes i tots hi volen tornar!

Certament és una experiència molt profitosa i gratificant per a l’alumnat que troba un lloc on opinar sobre temes que li semblen interessants i que li són propers.

I per tot plegat cal agrair la tasca i la idea de la realització d’aquesta secció del programa Parlant de tot, al Jaume Cabot i demanar-li que perduri en el temps perquè és una de les activitats més esperades per part de l’alumnat de l’institut.