Sessions divulgatives de la Marató a l’Institut Pere Ribot. Per la salut mental

Un any més, des de l’Institut Pere Ribot fem difusió entre el nostre alumnat del programa solidari de TV3 i Catalunya Ràdio de la Marató.

Aquest 2021 s farà el diumenge 19 de desembre i estarà dedicat a un grup de problemes de salut molt comuns que afecten una de cada quatre persones en algun moment de la vida, amb un elevat impacte social, sanitari i de la qualitat de vida de les persones afectades i del seu entorn.

Depressió, ansietat, trastorn bipolar, esquizofrènia i altres psicosis, trastorns obsessius compulsius, trastorns del neurodesenvolupament (com el TDAH, el trastorn de l’espectre autista o els de l’aprenentatge), trastorns de la personalitat, de la conducta alimentària o addiccions. Aquests són, només, alguns dels problemes de salut mental que centraran la 30a edició de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio del 19 de desembre.

Des de 1r d’ESO fins a 2n de batxillerat el nostre alumnat realitzarà, per part de professionals de la salut sessions divulgatives, en format telemàtic, per acostar els joves a la realitat mèdica i humana de la salut mental i despertar el seu esperit solidari envers les persones afectades i les seves famílies.

Les sessions de divulgació segueixen un protocol d’actuació i un programa elaborat per la Fundació, i es desenvolupen amb el suport de material audiovisual creat expressament.