Una cinquantena d’alumnes de l’Institut Pere Ribot realitza el Servei Comunitari

Aquest any, i com a prova pilot (el curs vinent serà obligatori i avaluable) estem realitzant el Servei Comunitari. Alumnat de 4t d’ESO, i fora de l’horari lectiu ha de realitzar tasques de servei comunitari, que gràcies a l’Ajuntament de Vilassar de Mar i de força entitats tant vilassarenques com d’àmbits més amplis, s’han pogut coordinar.

El Servei Comunitari és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte on l’alumne posa el seu coneixement i competències al servei dels altres. Aprèn a ser un ciutadà des de la pràctica.

La finalitat última del servei Comunitari és garantir que els estudiants, al llarg de la seva trajectòria escolar, experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

Són objectius del Servei comunitari els següents:

• Desenvolupar la competència social i ciutadana, afavorint una actitud crítica i compromesa davant la societat, per tal d’esdevenir membres actius en  una societat catalana democràtica i participativa.
  • Desenvolupar habilitats relacionades amb el disseny i realització de projectes i amb el treball d’equip.
  • Donar a conèixer a l’alumnat i les seves famílies la xarxa associativa i les entitats de l’entorn,  per tal de promoure la participació dels joves.
  • Promoure el treball en xarxa entre els diferents agents educatius de l’entorn.
  • Donar una resposta educativa a les necessitats emergents de l’entorn escolar.
  • Augmentar la participació en el teixit associatiu i les entitats de caire social per fomentar el compromís amb la construcció d’una societat més justa, cohesionada i arrelada al territori.

Aquest curs hem realitzat les següents:

• Col·laboració amb la Comissió d’Estils de Vida Saludables de Vilassar de Mar en l’organització de la Setmana de la Salut
  • Acompanyament lector de l’alumnat de 1r de primària a l’Escola del Mar
  • Manteniment de l’hort escolar a l’Escola del Mar
  • Reforç de classes d’educació física a 4t de primària de l’Escola del Mar
  • Reforç de classes de visual i plàstica a 2n de primària a l’Escola del Mar
  • Col·laboració amb l’Ajuntament en el foment de pautes de reciclatge
  • Col·laboració amb l’Ajuntament en l’inventari de l’arbrat de Vilassar de Mar
  • Suport a l’organització de danses de final de curs a 6è de primària de l’Escola Pérez Sala
  • Servei de guaites del projecte #aquíproubullying de l’Institut Pere Ribot
  • Organització d’una campanya de donació de sang a l’Institut Pere Ribot