Seqüenciació amb tecnologies d’última generació

Amb l’alumnat de biologia de 1r de batxillerat hem anat al Parc Científic de Barcelona de la Universitat de Barcelona per fer el taller Seqüenciació amb tecnologies d’última generació.

Com es seqüencia l’ADN? Com es seqüencia l’ADN amb nanoporus?

Els investigadors i les investigadores de la Universitat de Barcelona ens mostren com s’aconsegueix identificar la seqüència del genoma d’un organisme mitjançant tecnologies d’última generació. Aprenem com se seqüencien les molècules d’ADN a mesura que els nucleòtids passen a través de petits porus, i utilitzant tècniques de biologia molecular, fem una extracció d’ADN d’una mostra per tal de poder seqüenciar-lo.

Investiguem amb l’ADN i desxifrem la seqüència final d’un gen per determinar el focus d’una intoxicació alimentària.

Comencem el dia i, per tal d’esbrinar l’agent causant de la intoxicació alimentària hem hagut de fer una extracció d’àcids nucleics de les maduixes. Un cop fet carreguem les seqüències d’ADN  al #minION per iniciar la seqüenciació!

Ha resultat una sortida molt interessant. Poder visitar un centre internacional de primer ordre és una gran oportunitat per a l’alumnat.

Les mateixes alumnes que han assistit han comentat que ha estat una sortida molt enriquidora, que han pogut aplicar coneixements que havien adquirit a l’aula i que ho havien fet amb investigadors i investigadores professionals i a un centre internacional utilitzant tecnologia d’última generació que està a l’abast de poca gent.