Recapte d’aliments a l’Institut Pere Ribot

El passat dia dimarts 19 de gener, les professionals i l’alumnat de l’aula d’impuls vam anar al Casal Atzari de Vilassar de Mar a conèixer el projecte de recapte alimentari de la Xarxa d’aliments del Maresme, una associació de veïns de Vilassar preocupats per les necessitats d’aliments bàsics detectades al poble, en constant augment per culpa de la pandèmia.

Ens van mostrar com organitzen els aliments, com els recullen els dissabtes als supermercats Condis, com els distribueixen en caixes per repartir a cada família i com ho fan els dimarts a la tarda. També, com col·laboren amb les xarxes d’altres pobles per donar-se suport mútuament.

El projecte ens va semblar tan interessant que vam decidir donar-los un cop de mà. Entre tots, vam tenir la idea d’organitzar un recapte d’aliments a l’institut el dia de Carnestoltes, per tal d’augmentar els seus magatzems i poder cobrir millor les necessitats de les famílies que passen per moments difícils.

El projecte ens va portar feina: dissenyar cartells, penjar-los per tot el centre, realitzar una presentació Powerpoint explicatiu per poder anar per totes les classes de l’institut demanant implicació en el projecte… Ens va portar molta feina però no ens en penedim gens, perquè el resultat ha estat tot un èxit!!!

El dia 12 de febrer l’alumnat i professorat de l’institut es va implicar moltíssim. A tots els cursos hi havia nois i noies amb aliments per col·laborar amb el projecte de suport a la Xarxa. De fet, va ser tant, que sovint havíem de fer viatges entre classe i classe per buidar el nostre carro. Vam necessitar tres hores per recaptar-los tots, i després una hora més per fer l’inventari de tot el recaptat. Aquí el teniu:

Volem felicitar a tota la comunitat educativa pel gran èxit de la iniciativa i en especial a l’alumnat de l’aula d’impuls pel seu esforç en aquest últim mes!!!.

ALIMENTS UNITATS
Paquet de pasta 79