PROJECTE “CASAL DE CURACIÓ” A L’AULA D’IMPULS

Al llarg d’aquest segon trimestre, 6 alumnes de l’aula d’impuls han participat al projecte d’aprenentatge-servei realitzat en col.laboració amb el Casal de Curació.

El projecte s’ha materialitzat en 3 sessions al Casal de Curació, però a l’institut s’han treballat molts aspectes relacionats amb la tercera edat, els oficis del Casal de Curació i les activitats en concret que des de l’institut oferíem.

Aquest és el detall de les 3 sessions:

1a sessió: Taller conjunt de fisioteràpia i arteràpia.

2a sessió: Investigació sobre els diferents oficis del Casal de Curació i sobre la forma d’organització i funcionament.

3a sessió: Dinamització de diferents jocs de taula i activitat de música.

A continuació mostrem la notícia elaborada entre tots els alumnes per donat a conèixer la tercera sessió:

“El dia 22 de març sis alumnes de l’Aula d’Impuls vam anar al Centre de dia del Casal de Curació a realitzar dues activitats, com a tancament del projecte que hem estat fent al llarg del trimestre.

Primer vam dinamitzar diferents jocs de taula . Cadascú de nosaltres havia d’explicar el joc a un grup d’avis i àvies. A l’institut havíem estat preparant  un guió per poder explicar-ho de forma ordenada.

Els jocs tenien diferents graus de dificultat, per poder adaptar-nos  a les capacitats dels avis i àvies. Durant una hora vam estar jugant plegats a : Carcassone,  Laberinto Mágico, Lince, Memory i Conecta 4. Els jocs que van tenir més èxit van ser el Carcassone i el Laberinto Mágico.

La segona activitat va ser la sessió de música. Acompanyats per l’acordió de la Marta vam seguir plegats, amb mans i peus, el ritme de “Le Valse d’Amelie” i “Bella Ciao”. A continuació vam mostrar, amb els  xilòfons, el ritme d’una cançó que després cantaríem plegats: “El valset per a innocents” de Lluís Llach.

Per acabar la trobada-intercanvi entre el Casal de Curació i l’Institut Pere Ribot, els avis i àvies ens van oferir   tres cançons acompanyades amb claus i picarols.

Va ser un dia molt divertit, emocionant i enriquidor, en el que tant avis com nosaltres vam gaudir de la companyia, els jocs i la música. Una experiència que de ben segur repetirem!”
Ha estat una gran sort poder col.laborar amb el Casal de Curació i poder enriquir-nos del coneixement i experiència de la gent gran del poble i de les treballadores del Centre de Dia. Moltes gràcies!!