Prevenció i intervenció davant la violència masclista entre l’alumnat

Des de l’Institut Pere Ribot es dóna molta importància a la formació cívica i crítica de l’alumnat, ja que forma part del seu creixement integral. És per això que ens hem sumat al paquet formatiu que la Generalitat de Catalunya ofereix als centres educatius de secundària per aprofundir en la prevenció i intervenció davant la violència masclista entre l’alumnat.

Aquest paquet formatiu consta de tres àmbits d’intervenció. Un primer en la realització de tallers formatius a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO, amb els continguts específics que podeu consultar en la imatge de la notícia. Aquests tallers consten de vàries sessions i ja fa uns dies que s’estan desenvolupant.

El segon àmbit és la formació de l’equip docent (professorat de l’alumnat que rep els tallers) i es realitza dins del Pla de Formació de Zona. Aquesta formació es realitza els dilluns a la tarda a les aules de l’Institut Pere Ribot i acull també mestres i professorat d’altres centres de la comarca.

I el tercer àmbit sou les famílies de l’alumnat que rep els tallers. Per a vosaltres s’ha dissenyat un taller de 4 hores de durada, distribuït en dues sessions de 2 hores, on es treballarà:

• L’aproximació a la coeducació i l’equitat de gènere.
  • La construcció de models alternatius de masculinitat i feminitat.
  • Les relacions afectives sexuals saludables.
  • La tolerància zero a la violència masclista.

Aquest tallers es realitzarà en les dates i els horaris següents:

• Dimecres 27 de novembre, de 18.00 a 20.00 h a la biblioteca de l’Institut.
  • Dimecres 4 de desembre, de 18.00 a 20.00 h a la biblioteca de l’Institut.