PREMIS JOAN MONJO A LA RECERCA JOVE

El 20 de juny a les 18.00 h es convoca a la Sala Mn. Galvany, la sisena edició dels Premis Joan Monjo a la Recerca Jove, per tal de donar a conèixer i posar en valor els treballs de recerca més meritoris de Vilassar de Mar. Com cada any es presenten tres treballs de cada institut de la nostra població. Aquests premis estan convocats conjuntament pel Centre d’Estudis Vilassarencs, el Centre Audiovisual i Tecnològic de Vilassar de Mar i el Grup d’Opinió de Vilassar de Mar, amb el suport de l’Ajuntament de Vilassar de Mar.

Volem agrair als tutors i a les tutores dels treballs de recerca la seva guia i implicació i a les autores i a l’autor, felicitar-los per la seva feina i per la seva excel·lència.

Tot seguit us presentem els treballs del curs 2017-2018, que han obtingut una nota de 10, escollits per representar l’Institut Pere Ribot en aquesta edició.

Un cop feta la jornada, cal felicitar-los per les excel·lents presentacions i defenses dels seus treballs i molt especialment a l’Íngrid i el Danko, que van aconseguir dos accèssits. Molt bona feina!

FER TEATRE SENSE TEATRE

• Autora: Júlia Porta Aldrufeu
  • Tutor: Felip Ariaca
  • Resum: Fa 100 anys que Vilassar de Mar compta amb una tradició en l’àmbit teatral constant i molt important per al poble. És per això que, després de tots aquests anys d’història, hi ha una clara pregunta a respondre: per què Vilassar de Mar no té cap teatre?

Partint de l’anàlisi de tota la història del teatre a Vilassar de Mar, amb entrevistes a actors i actrius tan amateurs com professionals i amb la comparació dels teatres dels pobles veïns i la respectiva tradició amb Vilassar de Mar, he arribat a la conclusió de la necessitat, o no, de tenir un teatre.

VIU I DEIXA VIURE

• Autora: Ingrid Carbonell Fuenmayor
  • Tutores: Pilar Tomàs i M.Angels Tapada
  • Resum: El Treball de Recerca “Viu i deixa viure” té l’objectiu de comprovar que el protocol anti-bullying es compleixi en el centre educatiu de secundària, INS Pere Ribot de Vilassar de Mar, a més comprovar si és efectiu i fer propostes de millora en funció dels resultats deles enquestes realitzades.

La metodologia utilitzada s’ha basat en l’obtenció de dades estadístiques d’un mostreig de l’alumnat del centre, amb la realització d’una bateria d’enquestes per extreure’n perfils característics de conducta sobre els que fer propostes concretes.
A més s’ha fet una recerca bibliogràfica sobre l’assetjament, antecedents, conseqüències, mesures correctores i entrevistes a professionals especialitzats en el àmbit legal (fiscal de menors) i professional (psicòloga i assistent social LGAIA) per tenir una visió professional del problema.

LES ARMES NATURALS DE LES MEDUSES, EL NEMATOCIST. RECERCA DE SUBSTÀNCIES INHIBIDORES

• Autor: Danko Castaño Duro
  • Tutor: Jordi Adsuar
  • Resum: És un treball on es tracta de comprovar si els procediments d’actuació del ICM-CSIC (Institut de ciències del mar) davant la picada de dues meduses del Mar Mediterrani com són Pelagia noctiluca i Caribdea marsupiali són correctes. A més,  es dona a conèixer la gran quantitat d’informació incorrecta que hi ha a Internet sobre com actuar davant la picada d’una medusa.

El treball consta d’un estudi dels cnidòcits de les meduses en general i sobre Pelagia noctiluca de forma més concreta. També de com responen aquestes cèl·lules davant 5 substàncies triades, les quals he classificat en inhibidores (fan que les cèl·lules no provoquin urticària), activadores ( provoquen una expulsió del verí de les cèl·lules, causant un empitjorament de la picada) i neutres ( no causen cap reacció a les cèl·lules urticants).