Nous protocols davant de casos de Covid-19 a l’aula

Segons les últimes informacions rebudes dels departaments de Salut i Educació hi ha hagut canvis en el protocol de gestió de casos positius de Covid-19 a les aules.

D’acord amb les noves indicacions del Departament de Salut i Educació us detallo ara el procediment a seguir en cas d’un alumne/a positiu a l’aula.
Cal considera primer si l’alumnat està immunitzat o no.
Es considera immunitzat l’alumnat que està vacunat amb la pauta completa ( 2 dosis +14 dies per aconseguir la immunitat) o hagin passat la Covid en els darrers 3 mesos ( aquest és el primer canvi, abans eren 6 mesos).
Protocol a seguir:
ALUMNAT IMMUNITZAT

La direcció del centre informarà la família via Ieduca del cas positiu al centre. Aleshores, el referent Covid del centre activarà el circuit de la prova TAR ( Test d’antígens ràpid) que el porten a terme les farmàcies autoritzades. Aquest test és gratuït i normalment es rep un avís al mòbil quan està activat o cal mirar La meva Salut i comprovar si ja està disponible per poder anar a la Farmàcia. Segons el volum de casos, aquesta activació pot trigar entre 24 o 48 hores.
Aquesta prova de cribratge per detectar positius o asimptomàtics no és obligatòria però molt recomanable.
Mentrestant, l’alumnat pot assistir al centre i només ha de deixar de venir es cas de tenir un resultat positiu. La comunicació dels resultats del test es pot traslladar al tutor/a, en cas de ser positiu i/o a consergeria.
ALUMNAT NO IMMUNITZAT
Ha de fer aïllament a casa  durant 7 dies, abans eren 10 ( aquest és un altre canvi). Aquest alumnat NO pot assistir al centre i rebrà un full de tasques a fi de no perdre el contingut i les competències relacionades amb les matèries impartides presencialment. En alguns nivells, es poden fer també videoconferències, en funció de la disponibilitat i accés de recursos digitals.
L’alumnat no immunitzat no se li activa el test d’antígens a les farmàcies, segons ens informa Salut.
Alumnat positiu
S’ha de confinar durant 7 dies i en cas de continuar amb símptomes ha de contactar amb el CAP de referència.
També  el tutor/a enviarà  les tasques acadèmiques tan aviat com sigui possible.

Carta del CAP de Vilassar de Mar sobre l’entrada als centres educatius

Gestió de casos covid als centres educatius (versió 11 de gener de 2022)

Carta alumnat no immunitzat ESO

Carta alumnat no immunitzat batxillerat

Carta alumnat immunitzat ESO

Carta alumnat immunitzat batxillerat

Resum de protocol de gestió de casos i contactes estrets

Gestió de quarentenes i test antigènic ràpid (TAR) en l’entorn escolar

Què has de fer si dones positiu en un test d’antígens (TAR)?