Nou podcast de l’alumnat de biomedicina de 1r de batxillerat. Les malalties autoimmunes, per la Klara i la Mireia

La Biomedicina és una de les matèries noves aquí a l’institut: forma part de les optatives anuals ofertes a 1r de batxillerat, segons el nou currículum. Ha estat tot un repte per les alumnes (i la professora!) fer-ne una matèria interessant, però accessible, contemporània i fins i tot divertida!

Aquí us presentem un pòdcast sobre les malalties autoimmunes, pensat, enregistrat i editat per la Klara (la celíaca) i la Mireia (l’asmàtica), com elles mateixes es presenten. Amb aquest treball les alumnes han explicat de forma entenedora com funciona el sistema immunitari, aquell conjunt de cèl·lules, teixits i molècules que ens protegeix diàriament dels microorganismes patògens.

Però, què passa quan aquest sistema, tan organitzat i alhora tan delicat, s’espatlla? Les malalties autoimmunes són un exemple dels trastorns del sistema immunitari i consisteixen en un estat d’inflamació crònica causat per l’atac de les nostres defenses envers les nostres pròpies cèl·lules. Tot això afecta greument la qualitat de vida i en alguns casos provoca una mortalitat precoç. La Mireia i la Klara han entrevistat algunes persones per saber quina era la seva percepció d’aquest problema de salut, i fins i tot han passat un qüestionari als alumnes. Els resultats han estat sorprenents: moltes persones mai havien sentit parlar d’aquestes malalties, mentre que algunes…les pateixen.

Esperem que us agradi i que ens en demaneu més!”

Aquí el podeu escoltar. Som-hi! #orgulldalumnes