L’alumnat de 6è de totes les escoles de Vilassar de Mar ens visita!

Ja era tradició abans de la pandèmia i per sort l’hem pogut tornar a recuperar! Les classes de 6è de les escoles de primària de Vilassar de Mar ens visiten. I ho fan en el període de portes obertes per tal que puguin veure in situ unes pinzellades del nostre funcionament com a centre així com les nostres instal·lacions.

En el nostre projecte de centre donem molta importància a l’acollida de l’alumnat que s’incorpora de nou al nostre centre.

L’acollida i la integració escolar de tot l’alumnat ha de ser una de les primeres responsabilitats i un dels primers objectius del centre educatiu i dels professionals que hi treballem. Atenent a les necessitats afectives i emocionals cal assegurar un procés d’escolarització normalitzat i aconseguir una plena integració en totes les activitats que es realitzen fruit del procés de formació i educatiu de la persona.

I tot plegat ho treballem de manera transversal i des de diverses vessants:

• L’acció tutorial
  • Pla de convivència
  • Servei comunitari
  • Treball per projectes
  • Traspassos individualitzats de 6è de primària a 1r d’ESO
  • Visites dels alumnes de 6è de primària de les escoles de Vilassar de Mar
  • El primer dia d’institut acollida del nou alumnat de 1r d’ESO per part de l’alumnat de 2n d’ESO

Aquestes visites ens fan molta il·lusió (i més després de les restriccions de la pandèmia!). Veure futurs alumnes que esperen un canvi i una nova etapa educativa és sempre enriquidor.

Quan arriba l’alumnat és rebut per la nostra directora i per un grup d’alumnes voluntari. La Marta (la directora) els dóna la benvinguda i a grans trets els presenta el centre, fent èmfasi en els principals canvis que hi ha entre primària i secundària. En aquesta trobada també hi ha alumnes voluntaris de l’institut que volen explicar la seva experiència i respondre les preguntes que els alumnes de 6è fan. Normalment són alumnes de 1r d’ESO (on es treballa l’acollida des del Treball per Projectes) i de 4t d’ESO (on es treballa l’acollida des del Servei Comunitari), o exalumnes de l’escola que ens visita.

Aquest curs ens visiten:

• Escola Presentació
  • Escola Pérez Sala
  • Escola del Mar
  • Escola els Alocs
  • Escola Vaixell Burriac

Benvinguts i benvingudes!!!!

És un autèntic plaer tenir-vos amb nosaltres.

#comunitateducativa