IX Setmana de la Salut de Vilassar de Mar a l’Institut Pere Ribot

Després de dos anys aturada per la pandèmia, la Comissió d’Estils de Vida Saludables de Vilassar de Mar recupera la Setmana de la Salut. Aquest any 2022 ja celebrem la novena edició!

De l’1 al 8 d’abril Vilassar de Mar s’omple d’activitats que pretenen la promoció d’estils de vida saludables.

L’Ajuntament, les escoles, els instituts, les AFAS, el CAP, les farmàcies, i més de 20 entitats col·laboradores, s’impliquen en aquesta organització. Aquesta implicació transversal és la força de la Comissió que consolida la Setmana de la Salut com un dels actes importants del nostre municipi.

Aquí podeu trobar el programa complet de la IX Setmana de la Salut 2022. PROGRAMACIÓ

Des de l’Institut Pere Ribot participem d’una manera activa en la Comissió d’Estils de Vida Saludable per a la defensa d’una visió integral de la salut que cal transmetre amb la promoció d’estils de vida saludables.

Al nostre centre es treballa la salut d’una manera transversal, des d’orientació educativa, des de les tutories, des de les àrees d’educació física, de biologia, de treball per projectes, …

Aquest treball es realitza durant tot el curs escolar i s’integra en el treball diari. Tot i així realitzem activitats concretes que fan més visible aquesta tasca. D’entre d’altres:

• Des de l’àrea d’Educació Física:
    • Fem una caminada amb l’alumnat de 3r d’ESO per la nova ruta saludable del PIRI i visitem els horts ecològics d’el Petit Bané de Vilassar de Mar.
    • Realitzem cada any cursos de RCP gràcies a l’Ajuntament de Vilassar de Mar. Aquest any per a 4t d’ESO.
    • Espai de salut: tenim un plafó en un lloc destacat del centre on tenim missatges de salut accessibles per a tot l’alumnat.
  • Des de l’àrea de biologia:
    • Estudi bactèries i virus de les superfícies de l’institut. A 1r d’ESO.
    • Campanya de donació de sang. L’alumnat de 4t d’ESO organitza, en coordinació amb el Banc de Sang i Teixits de Catalunya una campanya de donació de sang a l’institut.
    • Al treball de síntesi de 3r d’ESO es fa un consultori de salut amb les preguntes de l’alumnat i es fa una secció de divulgació de malalties per part del mateix alumnat.
    • Activitat de recerca experimental sobre l’eficàcia de la neteja de mans per evitar la transmissió de malalties infeccioses. A 1r d’ESO i a 2n de batxillerat.
    • Treball de la genètica molecular del càncer a 1r de batxillerat.
  • Des de l’àrea de Treball per Projectes de 2n d’ESO reflexionem sobre les repercussions que té sobre la salut el fet de reciclar, reduir i reutilitzar.
  • Durant el curs i a diferents nivells, i gràcies a l’Ajuntament de Vilassar de Mar, dins l’acció tutorial realitzem tallers i sessions de:
    • Violència de gènere: 4t d’ESO
    • Vacunes: 1r de batxillerat
    • Desigualtat de gènere: 2n d’ESO
    • Diversitat: 1r d’ESO
    • Autoestima i imatge corporal: 1r d’ESO
    • Sexualitat i salut sexual: 3r d’ESO
    • Tenir un bon sexe: 1r de batxillerat
    • Consum d’alcohol i assertivitat: 2n d’ESO
    • Jocs d’atzar: 4t d’ESO
    • Bullying: 2n d’ESO
    • Tabac: 1r d’ESO
    • Ressuscitació cardiopulmonar: 2n d’ESO
    • Sobirania alimentària: 1r de batxillerat
    • Malbaratament alimentari: 2n d’ESO
    • Tallers de l’Agència Catalana de Consum: de 2n d’ESO a 1r de batxillerat. Què em poso aquest matí? Impactes o missatges. Com sé què compro? Quines regles té el consum?

Com veieu una aposta decidida per a la promoció de la salut entre l’alumnat del centre.

Us animem a què us informeu dels actes de la IX Setmana de la Salut de Vilassar de Mar i què hi participeu!

#salutVdM