Intercanvis internacionals del curs 23-24

A l’Institut Pere Ribot tenim com a projecte de centre oferir la possibilitat a l’alumnat de gaudir de l’experiència de realitzar intercanvis internacionals. Els organitzem mitjançant la plataforma eTwinning, que és una iniciativa de la Comissió Europea. El seu objectiu és proporcionar la infraestructura necessària per tal que es puguin desenvolupar projectes col·laboratius i pedagògics.

Per al curs 2023-2024 hem aconseguit dur a terme la realització de 2 intercanvis internacionals. 4t d’ESO el realitza amb Grècia i 1r de batxillerat amb Alemanya.

El més de febrer vam acollir a l’expedició alemanya i el més de març hem acollit a l’expedició grega. Han estat unes setmanes intenses, plenes d’activitats i diversió. Un cop més, les nostres famílies i especialment el nostre alumnat han demostrat com som de generosos i hospitalaris. Aquest tipus d’intercanvis son definitivament la prova que l’aprenentatge de la llengua no és pas el més important. Aprendre a compartir, fer els altres sentir-se com a casa i ser flexible i tolerant amb gent de diferents cultures és el nostre millor regal i una experiència vital. Tant el professorat alemany i grec com els seus alumnes us estan immensament agraïts per la vostra hospitalitat i estan desitjant rebre’ns a seu país.

Gràcies a pares i alumnat per fer d’aquest intercanvi un èxit total!

Ja hem fet el 50% de l’intercanvi. En poc ens veiem a Alemanya i a Grècia

D’entre d’altres activitats cal destacar que l’Ajuntament de Vilassar de Mar ens ha fet una recepció oficial a la sala de plens, hem realitzat una ruta pel nostre poble i hem realitzat visites a Barcelona: Sagrada Família, Parc Güell, Plaça de Catalunya, les Rambles, la Catedral, Santa Maria del Mar, Plaça de Sant Jaume, Passeig de Gràcia, Casa Amatller, Casa Batlló, Casa Lleó Morera, i la Pedrera, la Boqueria, ……

Com veieu han estat unes setmanes plenes d’activitats i emocions.

Quan tornem d’Alemanya i de Grècia publicarem una notícia per cada intercanvi amb tot de dades més concretes i amb fotografies.