Intercanvi internacional de l’Institut Pere Ribot de Vilassar de Mar amb Łukowica, Polònia

Del 24 al 29 de maig de 2018, alumnat de 3r d’ESO de l’Institut Pere Ribot realitza un intercanvi internacional amb un institut de la població de Łukowica, a Polònia.
Dijous 24
Sortim de l’Institut al migdia camí de Polònia. Un viatge llarg perquè cal arribar amb temps a l’aeroport. Vol de Barcelona a Cracòvia i un viatge d’autocar d’una hora i mitja fins al nostre destí.
Divendres 25
Ens llevem d’hora, veiem la bellesa de l’entorn i anem cap a l’institut. Presentació institucional, activitat en grups pel poble, scavenger hunt, kahoot, …
Dissabte 26
De bon matí agafem un autocar que ens porta a Zakopane, que és coneguda popularment com la capital d’hivern de Polònia. Es troba a la part sud de la regió de Podhale, a les muntanyes Tatres, i té un paisatge encisador. Unes vistes meravelloses i un entorn impressionant que vam poder gaudir caminant i pujant amb un telefèric a gairebé 2.000 metres d’alçada. I allà a dalt vam arribar a la frontera amb Eslovàquia. A les fotos podreu veure la bellesa dels paisatges.
I a l’arribada a Lukowica, higiene i una festa organitzada per les famílies i l’escola: barbacoa, pastís, música, diversió. Una jornada molt divertida.
Diumenge 27
Visita al camp de concentració d’Auschwitz-Birkenau. Una jornada imponent. Impressionant. Difícilment es pot explicar amb paraules. Una autèntica lliçó de vida.

Dilluns 28
Últim dia. De bon matí a l’institut a fer un kahoot i després a passar el dia a Cracòvia que és la capital del voivodat de la Petita Polònia i la segona ciutat més important de Polònia amb gairebé 800.000 habitants. Un dia espectacular de sol i de temperatura per a una ciutat preciosa.

I amb la tristesa d’acabar les coses que són molt bones ens acomiadem de Polònia, contents per l’experiència viscuda, i molt agraïts per les atencions i l’amabilitat de la gent d’aquí. Aviat agafem l’avió i tornem a casa. Hem tornat tard, amb retards amb el vol, cansats, però molt contents i molt satisfets per l’experiència viscuda. Un autèntic luxe.

Thanks to all the Polish families for hosting us so wonderfully.

Thanks to the Polish teachers for making it possible.

I reproduïm unes paraules d’un pare d’alumne de l’interncanvi : “Moltes gràcies a l’Institut Pere Ribot i al professorat per la seva implicació i el seu compromís en l’organització d’aquest intercanvi. Ha estat una experiència sensacional, formidable.”

Fins aviat

1. Lluís Gonzàlez

Confirmo l’experiència i la satisfacció en la tornada dels alumnes.
    Moltes gràcies per la vostra implicació.