Formació externa d’economia a l’Institut Pere Ribot

Des del departament d’economia de l’Institut Pere Ribot completem la formació econòmica i financera del nostre alumnat amb la col·laboració de l’EFEC, Educació Financera i Emprenedora a les Escoles de Catalunya, de l’Institut d’Estudis Financers.

Aquesta ampliació de formació és realitza mitjançant tallers que s’imparteixen a l’aula per treballadors voluntaris vinculats als sectors econòmic, financer, tributari i assegurador (professionals en exercici o jubilats).

El nostre objectiu és que l’alumnat rebi competències en finances personals. Els tallers s’estructuren en blocs de 60 minuts de durada. Els continguts s’han desenvolupat, revisat i avaluat en col·laboració amb un comitè assessor format per professorat de centres públics i concertats i representants de l’Institut d’Estudis financers.

En el nostre centre tenim prevista la planificació formativa següent:

• 3 de novembre de 2022. Administrant els teus diners: gestió del pressupost personal i el fons d’emergència.
  • 17 de novembre de 2022. Endeutar-se? Amb seny!: consum responsable i com evitar el sobreendeutament.
  • 1 de desembre de 2022. Els impostos i tu: per a què serveixen els impostos i les conseqüències del frau.
  • 15 de desembre. Economia circular: entendre què és l’economia circular i els efectes d’aplicar-la en el nostre dia a dia.