Cos de dona, medicina d’home

Dilluns 17 d’abril les dues alumnes de la matèria de Biomedicina, la Klara Villar i la Mireia Mena de 1r de batxillerat, han anat a Vilassar Ràdio per explicar el seu últim treball: “Cos de dona, medicina d’home”.

La idea va sorgir després de llegir un article del diari Ara.cat el Dia Internacional de la Dona, el passat 8 de març. I és que encara que sembli estrany, i en ple segle XXI, la perspectiva de gènere en la medicina és un assumpte pendent. La Klara i la Mireia presenten alguns d’aquests casos on la falta d’inversió en recerca científica, els prejudicis, o el simple fet de pretendre inferir el que ens passa a les dones a partir del que passa als homes (blancs) representen un risc per la salut.

Podeu escoltar el podcast del programa “Parlant de tot” de Vilassar ràdio (minut 2:26:30 aproximadament). Volem agrair al Jaume Cabot el fet de haver-nos donat cabuda en el seu programa. I per finalitzar cal també agrair a la Fabiana Saporitti (la professora de biomedicina) la seva implicació i el seu acompanyament.

Moltíssimes felicitats Klara i Mireia. Heu fet una feina extraordinària! #orgulldalumnes

Tot seguit podeu veure fotografies dels murals que la Klara i la Mireia han penjat a l’institut.