Campanya de donació de sang a l’Institut 30/05/23

Dimarts 30 de juny de 2023 vam organitzar una campanya de donació de sang a l’Institut Pere Ribot.

Aquest any hem consolidat el que ja és una tradició al nostre centre, organitzar una campanya de donació de sang, impulsada des de el departament de biologia del centre i emparada dins el paraigües del servei comunitari.

L’alumnat de 4t d’ESO que feia aquest servei comunitari va aconseguir un gran èxit.

Aquesta és una feina que ve de lluny. Després del contacte amb el Banc de Sang i Teixits de Catalunya l’alumnat va rebre una formació en forma de xerrada-taller per part de professionals del Banc de Sang. Tot seguit calia organitzar la logística. Van confeccionar tres logotips per fer la promoció de la campanya, van crear rètols per penjar al carrer i per posar a les nostres xarxes socials, van anar a Vilassar Ràdio a fer una entrevista per explicar la campanya, i es va fer promoció entre el professorat i les mares i els pares del centre.

Tota una feinada que va tenir la seva recompensa. La campanya es desenvolupava entre les 09.00 i les 14.00 h i estava pensada per atendre a 50 persones. I els resultats finals van ser espectaculars:

64 oferiments i 54 donacions!

També cal destacar les 18 persones que son primers donants i les 2 noves persones donants de medul·la.

I tot això gràcies a molta gent que va ajudar a fer-ho possible:

• A totes les persones donants: alumnes, exalumnes, professorat, mares i pares i veïns i veïnes.
    • A les persones professionals del Banc de Sang que van venir al centre.
    • Al professor que ho ha coordinat tot plegat.
    • A Vilassar Ràdio que ens va fer l’entrevista, i a la resta de col·laboracions que hem tingut.
    • I sobre tot a l’alumnat que ho ha impulsat, organitzat i fet efectiu.

Aquí podeu veure els resultats oficials de la campanya:

Tot seguit us ensenyem els dissenys que ha fet l’alumnat, així com la campanya de promoció i els regals que es van donar a les persones donants

I per últim unes quantes fotos de la jornada i un vídeo resum de l’experiència: