25N Dia mundial per a l’eliminació de la violència envers les dones

L’Institut Pere Ribot de Vilassar de Mar contra la violència envers les dones. Les dones hem de viure lliures i sense por, no podem acceptar ni agressors ni còmplices i hem de lluitar contra les violències masclistes.

Des del centre ens posicionem oberta i clarament i diem NO a la violència masclista!

Per tal de contribuir a una educació en igualtat i lliure de violències, des de l’Institut Pere Ribot, i acompanyats de l’Ajuntament de Vilassar de Mar, treballem a les aules diversos aspectes durant tot el curs per contribuir a una coeducació real i efectiva i a una conscienciació de la necessitat de la igualtat i de l’eliminació de la violència envers les dones.

Aquest treball es realitza d’una manera transversal i s’intenta incorporar a l’aula d’una manera natural i convençuda des de la feina diària impregnant tota la nostra tasca amb els valors de la llibertat i de la igualtat. D’altra banda realitzem, gràcies a l’Ajuntament de Vilassar de Mar, tallers d’entitats externes on es genera debat sobre:

• 1r d’ESO: autoestima i assertivitat
  • 2n d’ESO: assetjament (Selecció natural) i sexualitat
  • 3r d’ESO: relacions abusives (Per què no contestes?)
  • 4t d’ESO: violència de gènere (La corda)
  • 1r de batxillerat: afectivitat i sexualitat

A les tutories també es treballen programes i valors que hi estan molt relacionats com per exemple el programa #aquíproubullying, els drets dels infants, l’expressió d’emocions, …

En concret aquest any, i gràcies a la intermediació de l’Ajuntament de Vilassar de Mar, hem disposat al centre, durant 15 dies, de l’exposició itinerant de l’Institut Català de les Dones Lliures i sense por, on hem treballat què són les violències sexuals, com identificar-les, i saber què podem fer, tant si ets dona com si ets home.

També, com cada any per aquestes dates, la temàtica de la Tertúlia Jove de Vilassar Ràdio a la qual participem amb l’alumnat de 4t d’ESO ha estat la violència masclista.

A nivell organitzatiu disposem de dues professionals al centre que són orientadores i que sempre són un recurs accessible per a tot l’alumnat per a qualsevol tema que vulguin tractar, a més del seguiment tutorial propi del centre.

També disposem, gràcies al CAP de Vilassar de Mar, d’una professional del programa Salut i Escola, on l’alumnat pot acudir lliurement i anònimament per tal d’explicar o exposar dubtes i angoixes.

Finalment cal fer esment que a l’Ajuntament de Vilassar de Mar tenim un SIAD (Servei d’informació i d’atenció a la dona), que s’encarrega de facilitar informació, orientació i assessorament en relació amb qualsevol aspecte de la vida de les dones, així com en la detecció i derivació als serveis especialitzats en l’atenció de situacions de violència.

Entre totes i tots, fent xarxa, transmetent valors, promovent la llibertat i la igualtat, hem d’aconseguir l’eliminació de la violència envers les dones. Nosaltres hi estem compromesos!

Aquí us deixem l’enllaç a la campanya institucional de la Generalitat de Catalunya per al 25 de novembre de 2022.

Aquí us deixem una mostra de la campanya institucional de la Generalitat de Catalunya de l’any 2022.

Tot seguit podeu veure una mostra de fotografies de l’alumnat treballant l’exposició itinerant cedida per part de l’Institut Català de les Dones de la Generalitat de Catalunya.