PROA+

L’Institut Escola La Mina participa en el programa PROA+, un Programa de cooperació territorial per a l’orientació, l’avenç i l’enriquiment educatiu, integrat en el PMOE (Programa de millora de les oportunitats educatives), entre el Ministeri d’Educació i Formació Professional i les Comunitats Autònomes, finançat per la Unió Europea.

Els principis pedagògics del PROA+ són:

• Equitat. Garantir la igualtat d’oportunitats i la no segregació en l’accés i dins dels centres.
  • Educació inclusiva com a principi fonamental, s’atén la diversitat de tot l’alumnat.
  • Expectatives positives sobre l’èxit de tot l’alumnat.
  • Acompanyament i orientació.
  • Prevenció i detecció primerenca de les dificultats d’aprenentatge i mecanismes de reforç.
  • Repercussió de l’educació socioemocional per l’aprenentatge i benestar futur.
  • Consideració del coneixement adquirit en tots els àmbits per a la millora contínua de l’ensenyament-aprenentatge.

​Tal i com regula la RESOLUCIÓ EDU/1931/2022, de 17 de juny, els objectius específics per als centres participants en el PMOE PROA+, en relació als centres que hi participen, són:

• Reforçar l’equitat educativa.
  • Reforçar l’organització i funcionament dels centres educatius promovent un enfocament inclusiu que erradiqui situacions de segregació interna al centre.
  • Garantir la continuïtat i el progrés educatiu de l’alumnat, amb especial atenció a l’alumnat en situació de vulnerabilitat.
  • Reforçar l’acompanyament, la motivació i el suport individual a l’alumnat, especialment de l’alumnat en situació de vulnerabilitat.
  • Promoure i mantenir expectatives positives del professorat sobre tot l’alumnat.
  • Treballar per la millora del benestar emocional.
  • Facilitar i impulsar la implicació i la participació de les famílies.
  • Millorar la comunicació entre les famílies i els centres educatius.
  • Potenciar les oportunitats educatives més enllà de l’escola en relació amb l’alumnat en situació de vulnerabilitat.
  • Facilitar la participació en el PROA+ del Ministeri d’Educació i Formació Professional integrat en el PMOE.

Hem formalitzat la nostra participació i compromisos mitjançant un acord de corresponsabilitat amb la directora del Servei Territorial, que es desplega a través del nostre Pla Estratègic de millora. Aquest concreta les seves actuacions i es desplega, cada curs, amb activitats palanca recollides a la PGA (Programació General Anual), incloent a la memòria anual de centre els resultats dels indicadors d’avaluació de cada actuació incorporada al PMOE PROA+.