Normes i funcionament

A l’Institut Escola La Mina entenem el respecte com un principi bàsic per conviure. És l’actitud de reconeixement dels drets de les persones i la valoració de la seva identitat, opinió i manera de pensar. Vetllem perquè cadascuna de les persones de la nostra comunitat educativa es respecti a si mateixa i a les altres.

Potenciem el sentit de responsabilitat dels professionals del nostre Centre pel que fa a l’exercici de la seva funció d’acord als valors, objectius i continguts del projecte educatiu. Reconeixem la importància de la capacitat empàtica dels educadors per entendre els i les alumnes i millorar el clima de Centre, i així afavorir la motivació envers l’aprenentatge.

Els valors que orienten la nostra activitat educativa són: la inclusió, la interculturalitat i la coeducació.

Inclusió – Orientem les nostres decisions i activitats a promoure cultures i pràctiques dirigides a la reducció de les barreres per a l’aprenentatge, la sociabilitat i la participació de tot l’alumnat.

Interculturalitat – Promovem el reconeixement mutu dels valors i formes de vida dels diversos grups socioculturals presents a la comunitat i la valoració de les relacions que s’estableixen entre persones pertanyents a diferents grups ètnics, socials, professionals i de gènere.

Coeducació – Donem a l’alumnat una visió del món que compta amb totes les persones per construir un model de ciutadania. Treballem els valors, les actituds, les pràctiques amb un enfocament integral de gènere que aposta per potenciar la igualtat real d’oportunitats i l’eliminació de tota mena de discriminació per raó de sexe.