MISSIÓ i VISIÓ
Som un Institut escola públic, situat al barri de la Mina, de Sant Adrià de Besòs, que treballem per obrir-nos i integrar-nos a l’entorn. Som un centre autònom, gestionat amb transparència, que compta amb el compromís tant del professorat com del personal no docent, que fomenta el diàleg i la participació. Estem compromesos amb la millora de la qualitat per a l’èxit educatiu de tot l’alumnat.
Som un Centre inclusiu que atén la diversitat impulsant una línia pedagògica coherent i consistent, en què cada alumne és el protagonista, tot oferint propostes educatives adequades a les seves necessitats i acompanyades d’un estímul de superació personal. Oferim una formació integral basada en:
- l’acompanyament i la tutorització, tot vetllant pel procés d’aprenentatge i maduració personal, acadèmica, social i humana de l’alumnat,
- el treball per a l’adquisició de les competències bàsiques tot proporcionant les eines necessàries per desenvolupar la seva autonomia, responsabilitat i respecte, tant a si mateixos com als altres, i
- la preparació necessària per esdevenir persones competents i compromeses, i bons ciutadans per afrontar els nous reptes de la societat actual i futura.
Valorem la diversitat cultural, promovent i aportant un clima acollidor i constructiu, que fa que l’alumnat es trobi segur i feliç. Impulsem la projecció social del nostre alumnat i del Centre, i treballem en coordinació amb les entitats del barri per col·laborar en la seva cohesió social.
Vetllem per garantir el dret a l’educació buscant estratègies per reduir l’absentisme i l’abandonament escolar, per afavorir la generació d’expectatives positives envers l’aprenentatge i per estimular la continuïtat dels estudis postobligatoris.
Aspirem a ser el centre educatiu públic de referència a Sant Adrià de Besòs pels seus projectes i metodologies innovadores i la seva oferta educativa completa de qualitat, i que destaqui per la implicació de les famílies.També aspirem a ser un Centre d’excel·lència que optimitza les capacitats personals i acadèmiques del seu alumnat, per a garantir-los les millors oportunitats d’èxit personal, social i professional.
Volem ser un Institut escola acollidor i obert, plural i innovador, amb capacitat per motivar i il·lusionar tot el nostre alumnat. Ens esforçarem a generar expectatives positives envers l’aprenentatge per tal que tot l’alumnat culmini els estudis en la seva integritat i aconsegueixi l’èxit educatiu, amb la finalitat que arribin a ser ciutadans amb esperit crític, responsables i compromesos amb la societat. Volem ser un Centre que formi persones i que en un futur siguin referent i motor educatiu del barri.
Pretenem ser un Centre integrat i arrelat a l’entorn, que col·labora amb agents, associacions i entitats per assegurar les condicions d’educabilitat, millorar la qualitat de l’aprenentatge i l’accés a les activitats complementàries i extraescolars. Volem apostar per unes pràctiques de qualitat i una Formació Professional en règim dual, i volem ampliar l’oferta educativa, tant a ensenyaments obligatoris, postobligatoris, com de segona oportunitat, per tal de garantir la promoció social del nostre alumnat.
VALORS
- Justícia social / Equitat / Igualtat d’oportunitats
Reconeixem l’educació com “la palanca que fa possible la superació dels condicionants personals, socials, econòmics i culturals en origen; és la clau de les oportunitats per a superar les desigualtats” (Preàmbul la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació)
Justícia social – En aquest marc, l’Institut escola esdevé una institució que respecta els principis de la justícia social amb la finalitat de neutralitzar en l’àmbit de l’educació les desigualtats d’origen i naturals.
Igualtat d’oportunitats – Oferim a tot l’alumnat les mateixes possibilitats d’accés a l’educació, comptant amb els mateixos drets pel que fa a rebre una educació integral (procés), orientada al ple desenvolupament personal (aprenentatges i resultats).
Equitat – Conjunt d’accions positives orientades a fomentar la igualtat d’oportunitats, a partir de la valoració positiva de la diversitat cultural, facilitant condicions d’èxit per a tot l’alumnat, especialment als que es troben en situacions de vulnerabilitat social, amb la finalitat que tot l’alumnat assoleixi l’èxit educatiu