Missió, visió i valors

MISSIÓ i VISIÓ

Som un Institut escola públic, situat al barri de la Mina, de Sant Adrià de Besòs, que treballem per obrir-nos i integrar-nos a l’entorn. Som un centre autònom, gestionat amb transparència, que compta amb el compromís tant del professorat  com del personal no docent, que fomenta el diàleg i la participació. Estem compromesos amb la millora de la qualitat per a l’èxit educatiu de tot l’alumnat.

Som un Centre inclusiu que atén la diversitat impulsant una línia pedagògica coherent i consistent, en què cada alumne és el protagonista, tot oferint propostes educatives adequades a les seves necessitats i acompanyades d’un estímul de superació personal. Oferim una formació integral basada en:

• l’acompanyament i la tutorització, tot vetllant pel procés d’aprenentatge i maduració personal, acadèmica, social i humana de l’alumnat,
  • el treball per a l’adquisició de les competències bàsiques tot proporcionant les eines necessàries per desenvolupar la seva autonomia, responsabilitat i respecte, tant a si mateixos com als altres, i
  • la preparació necessària per esdevenir persones competents i compromeses, i bons ciutadans per afrontar els nous reptes de la societat actual i futura.

Valorem la diversitat cultural, promovent i aportant un clima acollidor i constructiu, que fa que l’alumnat es trobi segur i feliç. Impulsem la projecció social del nostre alumnat i del Centre, i treballem en coordinació amb les entitats del barri per col·laborar en la seva cohesió social.

Vetllem per garantir el dret a l’educació buscant estratègies per reduir l’absentisme i l’abandonament escolar, per afavorir la generació d’expectatives positives envers l’aprenentatge i per estimular la continuïtat dels estudis postobligatoris.

Aspirem a ser el centre educatiu públic de referència a Sant Adrià de Besòs pels seus projectes i metodologies innovadores i la seva oferta educativa completa de qualitat, i que destaqui per la implicació de les famílies.També aspirem a ser un Centre d’excel·lència que optimitza les capacitats personals i acadèmiques del seu alumnat, per a garantir-los les millors oportunitats d’èxit personal, social i professional.

Volem ser un Institut escola  acollidor i obert, plural i innovador, amb capacitat per motivar i il·lusionar tot el nostre alumnat. Ens esforçarem a generar expectatives positives envers l’aprenentatge per tal que tot l’alumnat culmini els estudis en la seva integritat i aconsegueixi l’èxit educatiu, amb la finalitat que arribin a ser ciutadans amb esperit crític, responsables i compromesos amb la societat. Volem ser un Centre que formi persones i que en un futur siguin referent i motor educatiu del barri.

Pretenem ser un  Centre integrat i arrelat a l’entorn, que col·labora amb agents, associacions i entitats per assegurar les condicions d’educabilitat, millorar la qualitat de l’aprenentatge i l’accés a les activitats complementàries i extraescolars. Volem apostar per unes pràctiques de qualitat i una Formació Professional  en règim dual, i volem ampliar l’oferta educativa, tant a ensenyaments obligatoris, postobligatoris, com de segona oportunitat, per tal de garantir la promoció social del nostre alumnat.

VALORS

• Justícia social / Equitat / Igualtat d’oportunitats

Reconeixem l’educació comla palanca que fa possible la superació dels condicionants personals, socials, econòmics i culturals en origen; és la clau de les oportunitats per a superar les desigualtats(Preàmbul la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació)

Justícia socialEn aquest marc, l’Institut escola esdevé una institució que respecta els principis de la justícia social amb la finalitat de neutralitzar en l’àmbit de l’educació les desigualtats d’origen i naturals.

Igualtat d’oportunitats – Oferim a tot l’alumnat les mateixes possibilitats d’accés a l’educació, comptant amb els mateixos drets pel que fa a rebre una educació integral (procés), orientada al ple desenvolupament personal (aprenentatges i resultats).

Equitat – Conjunt d’accions positives orientades a fomentar la igualtat d’oportunitats, a partir de la valoració positiva de la diversitat cultural, facilitant condicions d’èxit per a tot l’alumnat, especialment als que es troben en situacions de vulnerabilitat social, amb la finalitat que tot l’alumnat assoleixi l’èxit educatiu