L’FP Dual

El Departament d’Educació disposa d’una web feta especialment per al projecte de Formació Professional Dual. L’Institut Escola La Mina, com a membre participant en la xarxa de dual, se’n congratula perquè és un recurs fantàstic per al nostre alumnat dels cicles formatius.

Què és l’FP Dual?

El programa de Formació Professional Dual es caracteritza per un innovador mètode d’aprenentatge que combina la formació que s’imparteix als centres educatius amb la formació més pràctica que reben els alumnes a les empreses. Augmentant la col·laboració entre l’empresa i el centre educatiu, milloren les competències laborals de l’alumnat i les oportunitats d’inserció al món del treball.

Característiques de l’FP Dual

• Més contacte amb les empreses per a incrementar la inserció laboral.
  • Compatibilitat entre l’horari al centre educatiu i l’horari a l’empresa.
  • Possibilitat de contracte de formació o beca per part de les empreses, amb alta al règim de Seguretat Social durant el període d’estada.
  • Tutor/a i instructor/a responsables de l’alumnat: l’empresa designarà el seu instructor i el centre d’FP Dual designarà el tutor per al seguiment del programa.
  • Reconeixement de la formació en l’empresa: la validació de la formació efectuada per l’empresa serà realitzada pel professorat del centre educatiu que participa al projecte, tenint en compte les aportacions dels instructors de l’empresa i els treballs realitzats en ella per les alumnes i els alumnes.
  • Requisits d’accés: tindre 16 anys i acomplir els requisits per l’accés a qualsevol cicle formatiu de grau mitjà o superior.

Avantatges de l’FP Dual

• Combinar teoria i pràctica al llarg del Cicle d’FP dual, per a “aprendre fent”.
  • Adequar la formació a la realitat i a les necessitats de les empreses.
  • Millorar les capacitats i les competències, tant personals com professionals.
  • Augmentar les expectatives d’inserció professional després d’obtindre un títol acadèmic.

Programa d’impuls a l’FP Dual

Aquestes actuacions es porten a terme en el marc de les línies d’actuació previstes en el Programa Operatiu d’Ocupació, Formació i Educació, cofinançat pel Fons Social Europeu. El Departament d’Educació, a través de la Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial (DGFPIERE), atorga unes assignacions econòmiques a favor dels centres educatius destinats a la realització d’actuacions d’impuls en la Formació Professional Dual, que inclouen – entre d’altres- els àmbits següents:

• Implantació de cicles formatius en la modalitat d’FP Dual en centres.
  • Difusió de l’FP Dual
  • Captació d’empreses i creació de places de Dual mitjançant l’elaboració de materials de suport a la prospecció.

Per a saber-ne MÉS.