QUI SOM?

L’Institut Escola La Mina neix el setembre de 2016 com a fusió dels dos centres educatius públics del barri de la Mina: l’Escola Mediterrània i l’Institut Fòrum 2004. És un centre educatiu públic, de dues línies, de màxima complexitat en un barri de la perifèria de Barcelona, un entorn complex i d’exclusió social que condiciona l’èxit educatiu. El nostre alumnat és majoritàriament d’ètnia gitana. Comptem amb dos edificis, a uns 300 metres de distància.

Amb l’objectiu de millorar aquest èxit educatiu i afavorir la cohesió social, hem dissenyat un pla estratègic, de manera compartida, que inclou el plantejament institucional del Centre (missió, visió i valors), una diagnosi, uns objectius a mitjà termini, estratègies per aconseguir-los i indicadors de progrés.

Estem oberts al canvi i promovem la innovació. Vam entendre la creació de l’Institut Escola com una oportunitat, com una aposta pel canvi i la millora per adequar-lo a les necessitats del barri. Treballem en equip, posant èmfasi en la cooperació i la participació, per millorar la coordinació i innovació metodològica, l’atenció a la diversitat, la tutoria i orientació acadèmica, la convivència i la implicació de les famílies.