Beat School (Programa araART)

El projecte Beat School s’inicia el curs 2020-2021 amb els quatre grups de cicle superior: els dos de 5è i els dos de 6è de primària. Es tracta d’un curs de pilotatge per anar ampliant aquesta línia metodològica als grups de 1r i 2n d’ESO.

L’objectiu general és promoure l’equitat i la qualitat de l’aprenentatge reflectida en la millora de les capacitats i competències de l’alumnat participant, contribuint, a través de la música, a estructurar el seu pensament.

Beat School respon a la necessitat que tenim d’expressar-nos i de ser escoltats, reafirmant l’Escola com a espai de relacions i de convivència. La música és l’element facilitador que permet expressar les emocions de l’alumnat, impulsant el llenguatge artístic, la creativitat i el talent.

Es tracta d’un projecte que aprofita la tecnologia musical per facilitar i promoure l’accés a la creació artística. Permet descobrir interessos, desenvolupar habilitats, promoure la creativitat, treballar en equip, despertar i expressar emocions. S’utilitza la tecnologia per connectar amb la música, poder “fer música”, ajudant l’alumnat a trobar la seva pròpia veu.

La música, potenciadora de la transformació educativa, esdevé element facilitador per despertar la motivació de l’alumnat, aportant un element emocional i de vincle, que millora l’autoestima i el sentit de pertinença, generant oportunitats per detectar i promoure el talent, tot atenent la diversitat, i creant situacions d’aprenentatge.

S’apropa la creació musical, des de diferents formats i estils musicals, als infants i joves, oferint la possibilitat de conèixer, practicar i crear música, que pugui ser mostrada a les famílies dels infants participants, a nivell comunitari i amb ressò més enllà de barri, amb la finalitat de posar en valor el treball desenvolupat.

Els projecte respon a la finalitat i als objectius del Programa Ara ART, i als objectius següents:

• Oferir metodologies inclusives, innovadores i vivencials que generin situacions d’aprenentatge.
  • Garantir la continuïtat i el progrés educatiu, assegurant el trànsit de primària a secundària.
  • Promoure l’accés i el coneixement de la tecnologia i la creació musical des de diverses mirades i tecnologies (Digital Audio Workstation, dj’s i taules de so, composició i lletra).
  • Millorar la motivació i la participació de tot l’alumnat, promovent creativitat i talent.
  • Oferir espais per a fomentar l’autoestima, l’autonomia i la autoregulació.
  • Aprendre a identificar i expressar les emocions en un ambient relacional positiu, millorant la qualitat de l’aprenentatge.
  • Facilitar el treball col·laboratiu i en equip.

El curs 2022-2023 iniciem la nostra participació en el Programa araART, impulsat pel Departament d’Educació amb la finalitat de fomentar i posar en valor projectes artístics que es portin a terme en el si d’un centre d’educació infantil, primària o secundària, en col·laboració amb una escola artística, un equipament cultural, o institucions, entitats i associacions artístiques, per promoure l’equitat i la qualitat del sistema educatiu reflectida en la millora de les capacitats i competències de l’alumnat participant.

Podeu veure tots els centres participants del programa clicant en aquest mapa.