EL MINI LLIBRE D’ARTISTA

L’alumnat de 3r de primària, davant les vacances de Nadal, va rebre uns deures molt especials: elaborar un mini llibre d’artista en el qual plasmi la seua creativitat. Ens quedem expectants dels resultats!

Núria Corral

DARRERA SETMANA ABANS DE LES FESTES

A l’Institut Escola, la setmana del 16 al 20 de desembre, la darrera abans de les festes, vam fer moltes activitats. Un clàssic de tots els anys és el Concert d’Hivern a l’Escola, obert a les famílies i a tot l’alumnat del Centre. A l’Institut, totes les portes de les aules d’ESO decorades amb motius nadalencs. El professorat del Cicle Formatiu d’Activitats Comercials va fer de jurat i va decidir quina era la millor: la del grup de 1r A d’ESO. A més, el dilluns 16 vam anar al teatre amb els grups de 3r i 4t d’ESO a veure Don Juan Tenorio i hi va haver l’inici de l’activitat de les caixes niu per a 2n d’ESO, encapçalada per la professora Roser Queralt. El dia 19, com a premi d’assistència, vam anar a visitar els estudis de TV3 i a fer de públic al programa Planta baixa. El dia 20, darrer dia abans de vacances, tant a l’Escola com a l’Institut, es va aturar l’activitat docent i vam fer activitats diverses (manualitats, estètica, multiesports…). Aquests dos vídeos corresponen al Concert d’Hivern a l’Escola.

CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA

Vam participar en els actes organitzats contra la violència de gènere. Hem estat treballant el tema des de les tutories de l’ESO. Els grups de 3r i 4t , els mateixos que van participar en la Marxa pel municipi, faran una segona sessió dels tallers de prevenció de la violència masclista aquest dimecres. L’alumnat de 1r d’ESO tindrà una xerrada sobre sexualitat divendres. D’altra banda, les mares que assisteixen a l’activitat de costura a l’Institut van elaborar un llaç lila gegant que hem penjat de la 2a planta de l’edifici. Un No és un No

LA CASA DE L’AIRE

El dimecres 13 de novembre vam començar el Projecte de La Casa de l’Aire amb l’alumnat de 3r de primària, la primera sortida de les deu que farem. Com a bons exploradors, vam investigar el nostre nou escenari per aprendre coses de la natura. Ens va agradar molt, vam córrer, vam descobrir nous camins, vam grimpar pel Montseny i ens vam quedar amb moltes ganes de seguir descobrint noves coses. Quina sort tenim que cada quinze dies tornem al Parc Natural del Montseny!

SETMANA DE LA CIÈNCIA

També el dimecres tretze, amb motiu de la Setmana de la Ciència, alguns alumnes de 2n d’ESO van anar a fer un parell d’activitats amb els nostres veïns de la UPC. En concret, un taller de robòtica i un altre d’elaboració de sabó artesanal. Hi van anar acompanyats de la tutora de 2n A, Anna Regincós, i de les professores del Departament de Ciències, Roser Queralt i Marta Palomar.

LA CASTANYADA

Vam celebrar la festa de la Castanyada. A l’Escola, hi van fer tallers a les aules relacionats amb la festa. L’alumnat del cicle inicial va anar al Parc de la Ciutadella a fer els tallers. El de cicle mitjà va fer un taller internivell per celebrar la castanyada. Amb grups barrejats de 3r i 4t van construir cadascú un atrapasomnis, rellegint les instruccions de muntatge i en diferents estacions. Els materials que van utilitzar van ser materials naturals de la tardor, com fulles i branques. En petits grups es van ajudar els uns als altres.  A l’Institut, es va fer la sortida general d’ESO el dia 29, al Parc de Collserola, a passar el dia envoltats de natura. A més, el 31, el darrer dia lectiu abans de Tots Sants, vam menjar castanyes torrades al pati