PRIMERES SETMANES DE CURS

Aquestes primeres setmanes de curs han estat de retrobament i d’alegria en poder començar el curs amb normalitat a les aules i a tot el centre. Entrades, sortides, grups, mestres, projectes, caixes… tot podrà funcionar com ens agrada, amb flexibilitat, amb moviment, amb imaginació, amb llibertat…sense les restriccions que ens han acompanyat els darrers dos cursos.

Són dies d’avaluacions inicials, per valorar la tornada de vacances i el moment d’aprenentatge de cada alumne. A través de diferents evidències i instruments de mesura, els docents podran establir aquesta avaluació inicial que compartiran amb els infants i joves a través de tutories individualitzades.

En aquestes trobades, a banda de compartir sensacions inicials del curs, i valorar els aprenentatges, també s’establiran compromisos per part dels alumnes, amb indicadors d’assoliment que permetran fer-ne un seguiment al llarg del curs i una valoració en acabar. Cadascú estableix el seu propi camí d’aprenentatge i, reconeixent fortaleses i debilitats, és marca els reptes a assolir.

Durant aquests primers dies de curs s’han iniciat projectes d’investigació, amb la formació de grups de treball a grans i joves. Els nois i noies de 5è en l’àmbit STEM s’han iniciat en el treball d’investigació sobre els ecosistemes. A partir d’unes imatges han hagut de respondre unes preguntes i esbrinar quin element no era correcte a la foto.

En les primeres sessions de tutoria s’han constituït les assemblees d’aula amb jocs per a fomentar la cooperació i la cohesió del grup. A banda de passar-ho bé s’han reforçat vincles i s’han creat noves connexions. En totes les assemblees també s’han presentat els candidats per a ser delegat/a i subdelegat/a de la classe.

Durant aquests dies els grups de mitjans (1r i 2n) ja han iniciat l’horari normal, tot emprenent els racons de llengua i mates en la primera franja horària, així com les especialitats. Han iniciat també els projectes, a més de realitzar altres activitats de cohesió de grup com el túnel dels aniversaris, visita a l’hort, visita a la biblioteca, franja de lectura…