Ja fa molts dies de l’erupció del volcà de La Palma i durant aquestes setmanes la curiositat de grans i petits s’ha desfermat. Des dels diferents grups s’ha donat resposta de forma molt diversa a aquesta necessitat de conèixer el que estar passant, aprofitant la possibilitat de connectar coneixements tan reals amb els aprenentatges curriculars. A banda, també ens ha permès connectar aquesta curiositat amb la solidaritat tan necessària en una situació com la que s’està vivint a l’illa canària.
D’entre el gran nombre de propostes didàctiques desenvolupades, en volem destacar especialment la que han fet els petits de P5, amb projectes d’investigació molt interessants que han implicat a bona part de la comunitat educativa i que han conclòs amb propostes i aprenentatges molt potents.
Una de les propostes la van dur a terme les docents en pràctiques de p5. A partir del conte 📖 “Tinc un volcà” de Míriam Tirado i Joan Turu, es van treballar espectes emocionals molt trascendents. Aquest conte va permetre continuar parlant de la problemàtica que hi ha amb el volcà de La Palma i a la vegada parlar sobre com gestionar l’emoció de la ràbia mitjançant la respiració 🧘.
Tot el procès de treball i investigació ha portat als infants a experimentar, cercar informació, descobrir, connectar coneixements i, sobretot, construir aprenentatge d’una manera viva i activa coneectada amb la realitat i amb la participació de les famílies. Aquí teniu el resum documentat que recull les evidències enviades a les famílies de P5 per compartir a casa tots els aprenentatges i participar en el procès d’avaluació dels objectius assolits.