Tallers internivells a Cicle Superior

Durant aquesta setmana hem iniciat el treball per tallers internivell a cicle superior, amb la participació de tots els mestres i alumnes de 5è i 6è. Les diferents temàtiques i activitats proposades han estat un èxit tant pel que fa a la participació dels xiquets i xiquetes com per la feina feta i aprenentatges assolits.

La tasca per tallers te un caire ben diferent de la que es proposa habitualment a l’escola. En aquest cas les activitats giren en torn d’un tema o eix que li ofereix sentit i tenen un resultat final que pot presentar diverses formes. Els diferents tallers desenvolupen propostes ben diferenciades i responen a diferents continguts clau del currículum però amb un enfocament ben distint a l’habitual.

El treball per tallers es realitza a les diferents aules del cicle i en altres espais del centre com el laboratori, la biblioteca, les aules d’idioma, etc. Aquets canvi d’espai va acompanyat d’un canvi de grup ja que els 190 alumnes del cicle es mesclen formant nous grups de 14 alumnes que aniran variant durant el curs, atenent a les preferències de cadascun dels infants per les diferents propostes.

En el petit video que acompanya aquest article podreu veure un resum dels 14 tallers que hem engegat, i més endavant ja anirem penjant els diferents articles de cadascun d’ells, amb presentacions dels propis alumnes i explicacions de cada mestre.