Consell de Petits

L’estructura organitzativa de l’escola ha d’afavorir moments i espais durant els quals els infants puguin prendre decisions sobre el dia a dia del centre i els canvis que s’hi van produint. És per això que, coincidint amb l’inici del projecte de transformació del pati, hem creat el Consell de Petits, un espai de trobada entre un representant de cada aula de primària i l’equip directiu.
img-20170309-wa0006El Consell de Petits treballa aspectes que reverteixen directament en la convivència de totes les persones que configurem l’escola. Tant en el tractament de la informació com en la presa de decisions, es vertebra sota un enfocament completament competencial. Parlar, escoltar, llegir, respondre i dialogar són, en definitiva, les accions transversals que uneixen totes i cadascuna de les habilitats del pensament.
Demanem compromís als xiquets i xiquetes perquè s’impliquin en qüestions que els afectin. Per això, hem de crear espais on es prenguin decisions que siguin reals i significatives per a tothom. El Consell de Petits té aquesta funció, és a dir, vetllar per la millora de la convivència dins de l’escola.img-20170309-wa0005
En la primera reunió del consell s’han tractat les diferents diagonòsis que s’han fet a les aules sobre la situació actual del pati i possibles propostes de canvi i millora. Des d’ara, els petits podran participar en les decisions i canvis que es facin a l’escola, com proposar pintar algun espai, obrir més temps la biblioteca, etc.
Normalment, la iniciativa dels temes que s’hi debatran surt del claustre de mestres i, a través d’un ordre del dia formulat per l’equip directiu, es proposen a cada Assamblea d’Aula. El caràcter solemne de tot el procés ajuda a mantenir la viabilitat de les demandes.
La convocatòria del conselimg-20170309-wa0003l es farà normalment un cop al mes seguint un ordre del dia. En acabar cada reunió, tots els representants retornen amb una acta escrita a les seves aules, reforçant el discurs que s’ha de transmetre al grup.

Aquest nou espai forma ja part de l’organització del centre i pretenem que es converteixi en un element fonamental per reforçar la participació dels infants, la cooperació entre grans i petits i la implicació de tots i totes en el dia a dia del centre.