Línies d’actuació

  • Foment del plurilingüisme:

 

  • Impuls del treball globalitzat:

Amb l’objectiu de fomentar el treball transversal i competencial, al llarg del curs acadèmic es despleguen projectes que engloben continguts curriculars de diferents matèries.

De primer a tercer d’ESO s’han definit dues estructures marc de projectes:

  • Els projectes interdisciplinaris afecten dues, tres o quatre matèries, i s’hi treballen continguts curriculars durant dues o tres setmanes i a l’hora habitual de matèria.
  • Els projectes transversals inclouen totes les matèries del nivell i es realitzen durant una setmana seguida (aproximadament) a horari complet.

A quart d’ESO es fa el Projecte de Recerca en què es treballen totes les matèries durant una setmana seguida (aproximadament).

Aquesta és la planificació de projectes interdisciplinaris i transversals del centre. A més a més, es treballarà per ampliar el treball per projectes entre les matèries.

 

 

  • Acció tutorial

L’acció tutorial és un pilar fonamental de la nostra tasca educativa. Acompanyem i orientem l’alumnat en el seu procés de creixement personal, acadèmic i professional.

L’acció tutorial es contempla des d’una perspectiva d’acció col·lectiva de l’equip docent, en el marc del qual es prendran les decisions i es dissenyaran les estratègies necessàries per a dur a terme l’acompanyament i seguiment de l’alumnat. Cada grup tutoria té un/a tutor/a de referència que és el responsable d’establir la comunicació amb les famílies i vetllar per la dinàmica global del grup, juntament amb el suport dels coordinadors de nivell i orientadors del centre.

L’Institut considera imprescindible la participació dels pares i mares en el procés educatiu, per tal d’aconseguir coherència i èxit en la formació global de l’alumne/a. En la programació de les activitats de l’acció tutorial es contemplen contactes sistemàtics amb els pares i mares dels alumnes, tant en l’àmbit col·lectiu com particular. En aquest sentit, el centre estableix, com a mínim, una entrevista del tutor/a amb les famílies que caldrà dur a terme, preferentment, durant el 1r quadrimestre del curs. Aquesta entrevista s’haurà de preparar recollint la informació de l’alumne/a per part de tot l’equip docent. El tutor/a és el responsable de deixar constància escrita del contingut de l’entrevista a la fitxa de seguiment de l’alumne/a.

El conjunt d’activitats i estratègies que configuren el Projecte d’Acció Tutorial (PAT) del nostre centre s’estructura al voltant de tres línies principals que se centren en: la millora de l’aprenentatge a partir de la presa de consciència i gestió de l’estat d’ànim propi; l’assoliment d’un context adequat per a l’aprenentatge fomentant el respecte envers la diversitat i l’entorn; i la contribució per potenciar unes bones condicions de desenvolupament i creixement personal.

 A 1r d’ESO conjuntament amb 3r d’ESO desenvolupem, entre altres activitats de formació tutorial i seguiment dels hàbits d’estudi, el Programa TEI (programa de Tutoria Entre Iguals) per a la integració escolar i la prevenció de l’assetjament. A 4t d’ESO també disposem de dues hores de tutoria grupal on duem a terme, entre altres activitats de formació tutorial, el Servei Comunitari i l’orientació acadèmica i professional en l’etapa postobligatòria.

 

  • Inclusivitat

 

 

  • Centre d’agrupament d’alumnes amb sordesa

 

 

  • Foment de l’esperit crític

 

A Batxillerat, fa dos cursos que participem a l’SMUN 2030, un projecte de l’ONU que té l’objectiu de reduir les desigualtats, protegir el planeta i garantir la prosperitat per a tothom. S’MUN2030 promou, amb aquesta finalitat, la participació creixent en els problemes mundials dels estudiants de secundària i batxillerat de tot el món, els quals tenen l’oportunitat d’aprofundir en qüestions com la sostenibilitat, l’educació, les noves formes d’economia o els recursos energètics en el marc de la Intel·ligència Artificial.

 

 

  • Relacions amb l’entorn

Volem promoure la projecció, la comunicació externa i la interacció del centre amb la ciutadania i les relacions amb l’entorn proper i no tan proper com a font d’aprenentatge i enriquiment tant personal com professional.

Partint del context real que envolta el centre, però amb la ferma intenció d’aconseguir una socialització rica, també convidem especialistes externs per complementar i ampliar la nostra programació curricular i per obrir-nos al món.