Trets d’identitat

L’Institut Vallès ha estat des de la seva creació, el 1985, un centre pioner pel que fa a la voluntat d’innovació de l’activitat docent i que funciona amb un equip humà que treballa de forma coordinada. Pretenem desenvolupar al màxim les capacitats personals i col·lectives dels nostres alumnes, per tal que esdevinguin persones autònomes, respectuoses i amb esperit crític per aprendre i transformar el món.

El nostre plantejament pedagògic parteix de la consideració que el procés d’ensenyament-aprenentatge és un procés dinàmic en què l’alumnat construeix el seu propi aprenentatge de forma competencial i significativa. Per això, fomentem la globalització dels continguts i la utilització de metodologies actives que afavoreixen un aprenentatge ric, creatiu i autònom. El centre promou una escola inclusiva on es té en compte la singularitat de cadascun dels alumnes i aposta per un aprenentatge personalitzat.

El nostre institut, des del curs 2010-2011, es defineix com a un centre inclusiu amb un projecte educatiu específic de suport a l’audició i el llenguatge (CEPEESAL) que implica l’atenció d’alumnat amb sordesa amb uns recursos humans (logopeda i mestra d’audició i llenguatge) i organitzatius específics, tant propis com externs, que garanteixen la igualtat de condicions i respecten el model comunicatiu de l’alumnat amb sord.

L’institut és un element socialitzador que implica alumnes, docents, famílies i entorn. Per aquest motiu, l’objectiu del nostre treball tutorial és afavorir l’acompanyament acadèmic i personal de l’alumnat, conjuntament amb la família. La nostra acció educativa pretén establir xarxes amb el nostre entorn immediat connectant amb entitats culturals i socials de la ciutat.

En l’actualitat, el nostre centre està format aproximadament per 730 alumnes i per un claustre al voltant de 67 professors. Té quatre línies d’ensenyament secundari i s’hi imparteixen les tres modalitats de batxillerat:

• Humanitats i Ciències Socials
  • Ciència i Tecnologia
  • Arts

Ens singularitza el fet d’impartir el Batxillerat Artístic amb la col·laboració de l’entitat municipal L’Estruch (Fàbrica de Creació de les Arts en Viu).