Visita a Ca’n Ganga, al Museu de la Dona

El passat dijous 31 de març els nostres alumnes de 1r d’ESO van visitar el Museu de la Dona. A continuació, teniu l’explicació que n’ha fet una alumna per la nostra web.

EL MUSEU DE LA DONA:

Per la visita ens va fer de guia na Eva Pinyol. Va començar explicant-nos quines parts de la façana eren originals i quines havien sigut remodelades. Ens va dir que els angelets a les finestres eren originals del segle XVI, igual que la matacana (que és un tipus de voladís) i el portal rodó.

La visita va començar a la planta baixa, on es trobava un mural de fotos amb dones treballant, venent peix, cosint xarxes i altres feines quotidianes de la època. Davant d’aquest mural hi havia una barca de tipus “bussi” amb estris de pesca i ens van explicar el paper de la dona dels pescadors. Darrera del “bussi” hi ha una habitació amb estris de conreu i de la vinya, i ens van explicar de què es vivia a Tossa a la època anterior al turisme; vinya, pesca, conreu i igualment el paper de la dona en aquestes activitats. També ens van ensenyar com conservaven els productes quan no hi havia neveres, que ho feien amb sal, que va ser una gran indústria a Tossa.

Després vam pujar al primer pis. Això era pròpiament la casa on s’hi vivia, hi havia una sala, cuina i habitació.