Proves diagnòstiques a 2n d’ESO

Diversos. Tossa de Mar, abril de 2024.

Entre el 9 i l’11 d’abril, tots els alumnes de 2n d’ESO de l’institut de Tossa van realitzar un conjunt de proves diagnòstiques elaborades pel Departament d’Educació, una avaluació que es fa a tots els centres educatius de Catalunya. Amb elles s’avaluen les competències específiques de les matèries de llengua (catalana, castellana i anglesa), matemàtiques i ciències experimentals.

La mobilitat ha estat el tema escollit per a aquesta diagnosi, que es va distribuir en tres dies.

L’organització de les proves
La primera prova que es va realitzar, el dimarts 9 d’abril, va ser la de Llengua catalana i literatura, amb una durada de 60 minuts. A continuació, es va fer un descans, que va tenir lloc a l’hora del pati, i per acabar es va fer la prova de Ciències experimentals, que també es va allargar una hora.

L’endemà, els alumnes de segon van començar amb la prova de Llengua castellana i literatura (també amb una durada de 60 minuts). Una vegada acabada, els alumnes van anar a esmorzar i, per finalitzar el dia, van fer la prova de matemàtiques, que va tenir una durada més llarga que les altres, amb un temps de 75 minuts.

El tercer dia, per acabar les proves es va fer la de Llengua anglesa i literatura, per a la qual les noies i els nois també van disposar de 75 minuts.

Els materials que es van utilitzar eren un quadern d’activitats, un full de resposta, un bolígraf blau o negre no esborrable, una calculadora i un regle graduat.

Un cop disposi dels resultats, el Departament d’Educació generà informes individuals, de grup i de centre, a partir dels quals es podran decidir actuacions de millora de les competències avaluades.

C.R i A.R 3rB