Projecte Educatiu, Documentació Estratègica, Política de Qualitat

• Projecte Educatiu de Centre
    El projecte educatiu de centre (PEC) és un document que inclou els trets d’identitat del centre, els principis pedagògics, els principis organitzatius i el projecte lingüístic. En aquest document s’especifiquen els valors, els objectius i les prioritats d’actuació del centre, la concreció dels currículums que s’imparteixen i el tractament transversal en les àrees, matèries o mòduls de l’educació en valors i altres ensenyaments.
  • Projecte de Direcció 2022-26
    El projecte de direcció és un document bàsic de gestió del centre docent i un instrument de la seva autonomia: en desplega el projecte educatiu, en quantifica i temporitza les millores i en vincula l’acció dels òrgans unipersonals i col·legiats.
  • Pla Anual de Centre 2022-23
    En la Programació Anual es recull la concreció de les prioritats, de les activitats i del funcionament del centre per al curs escolar corresponent, i dels diferents àmbits de l’autonomia del centre, d’acord amb el projecte educatiu i, en els centres públics, d’acord amb el projecte de direcció vigent.
  • Memòria Curs 2021-22
    Valoració des dels Serveis Territorials Vallès Occidental: Informe Retiment de Comptes
  • Projecte Lingüístic (en revisió)
    El projecte lingüístic és el document que recull els aspectes relatius a l’ensenyament i a l’ús de les llengües en el centre educatiu. En aquest document queden definits el tractament de la llengua catalana com a llengua vehicular i d’aprenentatge, el procés d’ensenyament i aprenentatge de la llengua castellana, les diferents opcions amb referència a les llengües estrangeres i els criteris generals per a les adequacions de les llengües a la realitat sociolingüística del centre.
  • Pla TAC
    En el Pla TAC es recullen les característiques actuals del centre en relació a les Tecnologies d’Aprenentatge i la Comunicació, es defineixen els objectius i es planifiquen les actuacions que es duran a terme pel que fa als aspectes organitzatius, didàctico-pedagògics i curriculars.
  • Normes Organització i Funcionament del Centre (NOFC)
    Els centres determinen les seves Normes d’Organització i Funcionament (NOFC) que recullen el conjunt d’acords i decisions d’organització i de funcionament que s’hi adopten per fer possible, en el dia a dia, el treball educatiu i de gestió que permet assolir els objectius proposats en el Projecte Educatiu del Centre.
  • Pla de Comunicació.
    L’objectiu d’aquest pla és determinar la comunicació vers els grups d’interès; informar i promocionar les accions per tal de potenciar i controlar les relacions internes, externes i la promoció de l’Institut. Concreció de què hem de comunicar, a qui, quan, com.
  • Estratègia Digital de Centre
    Defineix i concreta les línies d’actuació d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.
  • Pla de Convivència (en revisió)

Política de qualitat

Per a l’Institut La Serreta la Qualitat és la part fonamental i prioritària de la seva filosofia i estratègia. L’actuació de l’institut, d’acord amb el projecte educatiu del centre, està dirigida a:

• Satisfer les expectatives i necessitats educatives de l’alumnat.
  • Contribuir a l’assoliment dels objectius que la societat li assigna com a institució educativa i centre de formació. Per això ha de vetllar per la millora dels resultats educatius, millora de la cohesió social i millora de la confiança dels grups d’interès.
  • Establir una sistemàtica de planificació, actuació, avaluació i revisió de la Qualitat en consonància amb la missió del centre.
  • Implicar el conjunt de l’equip humà que forma part de l’Institut per tal d’assegurar un alt nivell de satisfacció de tota la comunitat educativa.
  • Potenciar la comunicació interna (ascendent, descendent i transversal) per el desenvolupament dels objectius de centre.
  • Potenciar la comunicació externa sent el centre model en el desenvolupament del sistema de gestió de la Qualitat.
  • Complir amb els requisits i la millora contínua de les activitats i els serveis que desenvolupa i presta a la comunitat.
  • Impulsar la Millora qualitativa a partir dels següents Models o Polítiques: Gestió per processos; Model Europeu de Gestió de la Qualitat segons la norma ISO 9001:2015.
  • Obtenir satisfacció interna i externa dels nivells de Qualitat aconseguits.

El compromís amb la qualitat afecta tota l’organització, i la millora contínua és una responsabilitat de tot l’equip professional del centre. L’Equip Directiu vetllarà i facilitarà el seu assoliment a través de la seva gestió i amb els mitjans al seu abast.

Política de Proveïdors

L’Institut La Serreta disposa d’un procediment d’homologació de proveïdors. Tot el material destinat a l’ensenyament i aprenentatge dels alumnes, així com els serveis contractats pel centre, disposen d’un control de qualitat, assegurant que els proveïdors compleixin els requisits següents:

1. Preus i condicions de pagament.
2. Facilitat per realitzar la comanda o contactar amb el servei o l’empresa.
3. Relació qualitat / preu.
4.Servei: temps de resposta en atendre la comanda o la necessitat d’un servei o manteniment o postvenda.

Es considerarà favorablement el fet que el proveïdor disposi d’un Sistema de Qualitat certificat per organismes de certificació reconeguts, nacional o internacionalment.