Història

L’Institut La Serreta està situat al centre de Rubí, en el barri del que pren el nom. Va ser construït l’any 1995, sobre antics terrenys de camps, de fires i jocs, a tocar de l’empresa Tymesa, antiga fàbrica rubinenca de timbres i petits electrodomèstics, l’actual Ipagsa.

El curs 1996-97 el centre començà la seva singladura amb 9 tercers d’’ESO i 7 primers, sota la direcció d’’en Xavier Sala i Sala. La inauguració oficial va ser el 16 de novembre, en un acte amb la presència del president de la Generalitat, l’’honorable Jordi Pujol, i l’’alcalde Eduard Pallejà.

El curs 1998-99 s’inicien els estudis de batxillerat. Actualment ofertem els batxillerats Científic-Tecnològic, Humanístic-Social i d’Arts Plàstiques, els dos primers també en la modalitat BatxiBac.

El curs 2000-01 s’inicien els estudis de Formació Professional: CFPS Educació Infantil (2000-01), CFPM Perruqueria (2002-03, actualment CFPM Perruqueria i Cosmètica Capil·lar), CFPM Atenció Sociosanitària (2005-06, actualment CFPM Atenció a Persones en Situació de Dependència), CFPS Integració Social (2007-08), PTT Perruqueria i Estètica (2010-11).

A partir del curs 2005-06, i de manera progressiva, s’inicien els Serveis de Formació Professional amb la voluntat que aquests obrin portes a la formació professionalitzadora a les persones treballadores i aturades de l’entorn, així com al nostre alumnat i exalumnat: Borsa de Treball, Acreditació de Competències, Proves d’Obtenció del títol (POT), Proves d’Accés a Cicles Formatius (PACF), Validació de la formació impartida per empreses, Assessorament de la FP, Validació i Reconeixement de l’experiència laboral, Orientació acadèmica i Professional, Olimpiades de FP (CATSkills), Mobilitat i cooperació Internacional, Innovació i transferència de coneixement a les empreses, Emprenedoria, Formació en entorn, Assessorament a les empreses i Assessorament transfronterer.

Actualment som un centre que integra realitats diverses fruit de la societat oberta i canviant on vivim.