L’Alcaldessa al Secretari Coloma (i 2)

El nostre centre va acollir 300 veïns i veïnes del barri en el marc de Trobades amb l’alcaldessa, un cicle de trobades periòdiques per mantenir el contacte amb els veïns i veïnes de cadascun dels barris de Barcelona.

Aquesta sessió és la segona que tenia lloc als barris de Gràcia.

Font de la informació següent: Espai web de l’Ajuntament de Barcelona, “Ada Colau es troba amb el veïnat del Camp d’en Grassot-Gràcia Nova”

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, es va trobar divendres 3 de febrer amb els veïns i veïnes d’El Camp d’en Grassot i Gràcia Nova a l’Institut Secretari Coloma per recollir de primera mà les demandes i les necessitats del barri i la ciutat. Davant d’unes 300 persones que omplien el gimnàs de l’institut, Ada Colau es va mostrar especialment il·lusionada de retrobar-se amb el barri. La trobada que es va allargar gairebé tres hores, va ser una de les més participatives fins a la data, tal com va assegurar l’alcaldessa. Va assistir-hi gent de totes les edats a títol individual, i col·lectius i associacions que van fer de la sessió una jornada dinàmica amb diversos torns de preguntes i respostes.

L’educació, la preocupació per l’habitatge, el turisme, la contaminació i el transport públic van ser els principals temes a debatre. Pel que fa a l’educació es va demanar tornar a obrir les aules d’acollida com a espai de convivència, més mesures per detectar i prevenir l’assetjament escolar i més suport per als grups de criança. També es va parlar de l’habitatge i la contaminació, que van ser dels temes més recurrents en les diverses intervencions del veïnat. Es va demanar prioritat per a les persones sense recursos a l’hora d’accedir a l’habitatge social i es va posar de manifest la problemàtica de l’excés del preu del lloguer al barri.

L’alcaldessa, per la seva banda, va explicar que la ciutat parteix d’un important dèficit d’habitatge públic respecte a altres ciutats europees i que és una de les principals línies d’actuació del govern. Des dels diferents àmbits municipals s’està treballant intensament per crear noves promocions d’habitatge públic, promoure nous pisos de lloguer social i assequible, incorporar habitatges buits al parc de lloguer… mesures que ja contempla el Pla d’Habitatge aprovat aquest gener.

Davant la demanda d’incrementar les mesures contra la contaminació, Ada Colau va assegurar que es tracta d’un projecte cabdal del seu mandat, que passa per transformar la mobilitat de Barcelona apostant pel transport públic i per guanyar espais per als vianants en detriment del vehicle privat. Concretament, tal com va explicar, està previst triplicar els quilòmetres carrils bici, el projecte del tramvia, acabar de desplegar la xarxa octogonal d’autobusos, millorar el servei del bicing i, entre d’altres, impulsar les superilles per pacificar, millorar la qualitat de l’aire i recuperar espai públic per la ciutadania. Tanmateix, pel que fa al projecte de superilla plantejada al Camp d’en Grassot-Gràcia Nova, i que va ser qüestionada durant la sessió, va voler destacar que la prioritat és tirar endavant el projecte del mercat provisional de l’Abaceria al passeig de Sant Joan i, que en funció d’aquest i de l’encaix amb l’entorn, es podrà començar a plantejar la superilla que, en tot cas, es farà sempre comptant amb la participació necessària de la ciutadania.

També va haver-hi altres propostes del veïns i veïnes com la de destinar la Caserna de la Guàrdia Civil per fer equipaments socials, o contribuir a la millora de l’aire “i per fer bonic omplint els nostres balcons de plantes”; algunes persones van agrair sentir-se escoltats o l’allargament de la targeta de transports dels 14 als 16 anys; i altres intervencions van demanar la coresponsabilitat de la ciutadania en temes de neteja, o en el bon ús de la bicicleta . Per finalitzar aquesta trobada, l’alcaldessa de Barcelona va agrair a tots els veïns i veïnes la seva participació i es va acomiadar amb un “Gràcies per estimar el barri i la ciutat!”.