Projecte Lingüístic

El projecte lingüístic del centre recull els aspectes següents:

• El paper de la llengua catalana com a eix vertebrador del projecte educatiu del centre.
  • L’ensenyament i l’ús curricular i educatiu del català i del castellà.
  • La planificació de l’ensenyament i dels usos de les llengües, tant les curriculars com les no curriculars, en els espais d’educació formal i no formal del centre.
  • Els aspectes d’organització i de gestió que tinguin repercussions lingüístiques.
  • Els objectius prioritaris del sistema educatiu, pel que fa a les qüestions lingüístiques, així com el tractament i l’ús de les llengües al sistema educatiu.

El projecte lingüístic vetlla perquè:

• el català com a llengua pròpia de Catalunya, sigui la llengua normalment emprada com a llengua
      vehiculars i d’aprenentatge del sistema educatiu.
    • l’alumnat, en finalitzar els ensenyaments obligatoris, tingui un domini ple de les
      llengües oficials catalana i castellana.
    • la documentació que expedeix el centre s’ajusti al que determinen els articles 16.4
      i 16.5 de la Llei 12/2009, d’educació
    • l’alumnat sigui competent, com a mínim, en una llengua estrangera; tingui l’oportunitat d’aprendre’n una segona, i desenvolupi una competència plurilingüe i intercultural que generi actituds positives i de respecte envers la diversitat lingüística i cultural;
    • Sigui efectiva la coordinació entre el professorat de llengua, i també entre aquest i el d’altres matèries, amb l’objectiu que els alumnes desenvolupin la seva competència lingüística de manera integrada i global, a través de totes les àrees i matèries.
  • Projecte Lingüístic de l’Institut Montserrat Roig (PLC)